Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Detta köpte jag nyss-tråden  (läst 102823 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Detta köpte jag nyss-tråden
« Svar #60 skrivet: april 20, 2012, 10:40:27 »
Davve:
Dom är väldigt lik varandra men hoppas att din är inte lika envis som våra, hemma är det han som bestämmer på allt.  :D

Gemini:
54:- litern är billigt, men det verkar som att du köper ofta motorolja, vad gör du med den?
Du vet väl att man ska inte använda det till sallad eller friterad pommes?  :)

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #61 skrivet: april 20, 2012, 11:03:56 »
Ja, det kan man kalla prisvärt.

Brukar köra lite oljeblandat emellanåt, tycker bilen går bättre då. Därav den höga oljekonsumtionen.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #62 skrivet: april 20, 2012, 14:45:59 »
Gemini: Skogskatter är riktigt fina, skulle gärna haft en sådan eller den ännu större Maine Coon.  :)
Alain. Nä, jag tillåter inte dem att bestämma, och de har lärt sig. Däremot kör de en del med frun och barnen.  ;)

För att fortsätta katturspårningen kommer en bild på båda tillsammans när den lille var liten. Den gamle är snart 14år gammal men still going strong. Det är han som bestämmer, den "lille" (2år) slänger sig på golvet direkt när han först mopsat sig mot den gamle men ganska direkt inser sitt misstag. Och den gamle äter först.  ;) [size=78%] [/size]

BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #63 skrivet: april 20, 2012, 15:33:18 »
Söta katter Davve, helt vanlig Svensk bondkatt är det absolut bästa. Lugna och fina i temperament och humör, de raskatter jag träffat har allihopa varit ena stingsliga rackare. Värst är min fars katt, får han inte som han vill så bits han och det är inget lätt nafsande vi pratar om, blodvite har uppstått vid ett flertal tillfällen. Kattusling…

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« Svar #64 skrivet: april 20, 2012, 16:52:56 »
Beställde nya bygghandboken från SFRO i lördags, fick hem den idag :P

Betalade 576:- vilket är rätt saftig summa men tror att det är värt pengarna, ser det som en investering för framtida projekt ;)
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #65 skrivet: april 20, 2012, 22:48:06 »
Davve: Fina katter. Maine coon är också fina.

Bifogar en bild på våra katter. Nova till vänster var vi tyvärr tvungna att låta somna in förra sommaren sin låga ålder till trots.

X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #66 skrivet: april 21, 2012, 15:45:34 »
Davve: Fina katter. Maine coon är också fina.

Bifogar en bild på våra katter. Nova till vänster var vi tyvärr tvungna att låta somna in förra sommaren sin låga ålder till trots.
Oj vad fina de är/var!  :)  Tråkigt att ni fick låta den ena somna in, även om den dagen kommer oavsett så vill man ju ha dem så länge det går. Det verkar som om raskatter är lite känsliga. Har två rena raskatter i närmaste släkten som båda fick somna in vid enbart sju års ålder p.g.a. sjukdom. Inte så länge för en katt.

Söta katter Davve, helt vanlig Svensk bondkatt är det absolut bästa. Lugna och fina i temperament och humör, de raskatter jag träffat har allihopa varit ena stingsliga rackare. Värst är min fars katt, får han inte som han vill så bits han och det är inget lätt nafsande vi pratar om, blodvite har uppstått vid ett flertal tillfällen. Kattusling…
Hehe, de är faktiskt inga äkta bondkatter någon av dem.  ;)  Oscar, den gamle randige, är 50% birma hur otroligt det än kan verka! Han låg och vilade tillsammans med sin mamma när vi köpte honom, så vi har sett henne. Den lille, Lucifer, ska enligt säljarna ha både siames och rag-doll i sig. Jag tvivlar inte sekund, han kan gala väldigt högljutt (siames) och blir helt slapp när man bär och/eller lyfter honom (rag-doll), precis som svärföräldrarnas äkta ragdoll. Men som du skriver så har jag precis samma erfarenhet av riktiga raskatter, de jag "känner" (har f.n. fem levande raskatter i närmaste släkten, maine coon, ragdoll och birma) är inte på långa vägar lika sociala och trevliga som våra bastards. Våra kommer faktisk självmant till en och ska kelas, sover i våra eller ungarnas sängar.
Dock var den i särklass mest keliga och sociala katt jag känt den min mamma köpte när jag var femton och fortfarande bodde hemma. En riktigt kolsvart björn på nästan 7kg, 50% skogskatt och 50% birma. Han var så kelen så man fick faktiskt slänga bort honom emellanåt.  ;)  Han är djupt saknad av alla. Det verkar som man måste gatukorsa eller ha riktiga bondkatter för social kompetens?  ;)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
« Svar #67 skrivet: april 27, 2012, 18:30:35 »
Idag ramlade det in lite service-delar till M5an.

Oljefilter från Motor Nord. tror det var runt 160kr.

Dom hade inget bränslefilter där så det vart Mekonomen, 635kr! ??? :o Jag har lite rabatt där så det vart "billiga" 548kr...
Var dock det största bensinfilter jag sett till en personbil, runt 40cm långt!

O-ringar och packningar till Vanos från Schmiedmann gick på runt 700kr plus frakt. Hade jag varit smart och kollat så hade det säkert blivit billigare att köpa filtren hos Scmiedmann också, -men man vill ju stödja dom lokala butikerna också. :D

Sen köpte jag även en pump för oljebyte på Jula för 200kr, får se om jag använder den eller inte, har en del annat jag tänkte använda den till annars.
Jag är ju rätt lat och tycker att det är jobbigt att lyfta bilen, fast jag har egen lyft i garaget.  :-[ Men jag måste ju ändå lyfta bilen för att komma åt bensinfiltret så det blir nog oljebyte den gamla hederliga vägen.
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad CarpeDiem

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1168
  • Tyskbils-tok :P
« Svar #68 skrivet: maj 02, 2012, 15:48:22 »
Vad: Mjukglass

Var: Preem

Pris: 18:-
BMW - När du älskar att köra ;)
Biltransport? Skicka PM

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
« Svar #69 skrivet: maj 16, 2012, 00:12:30 »
Fick ju rullstarta M5an på bilprovningen så det var lika bra att åka direkt till Batterilagret. Det vart ett silver/calcium-batteri, -fint ska det vara!  ;D Betalade fullt pris på 1395kr, men kom på sen att jag hade kunnat få bra rabatt där genom jobbet... :(

Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #70 skrivet: maj 16, 2012, 07:30:04 »
Inte kul när man ska in på bilprovningen och får stop på batteriet, nu är det ok för minst 5år fram över. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #71 skrivet: maj 19, 2012, 00:50:30 »
Bestämde mig för att byta ut mina gamla Asics-skor från förra året. Då jag väger drygt 112 kg på 191.5 cm behöver man det bästa i skoväg för att försöka undvika skador vid löpning.

Blev ett par Asics (naturligtvis) Cumulus 12 från startfitness.co.uk, rekommenderar starkt den sidan. Extremt bra priser och snabba leveranser.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #72 skrivet: maj 19, 2012, 06:00:31 »
Mycket viktigt att ha bra skorna, hela kroppen vila på det. ;)

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #73 skrivet: maj 19, 2012, 08:01:36 »
Mycket viktigt att ha bra skorna, hela kroppen vila på det. ;)

Så sant, så sant!  :)
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #74 skrivet: maj 19, 2012, 08:14:28 »
verkar vara helt andra priser på mycket sportutrustning i england, man hör mycket om folk som beställer därifrån.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Reklampartners