0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Usch vad jag handlar, men iTunes Store är ett gift…Nåja någon måste ju hålla ekonomin flytande.
Jag har i princip slutat helt med att köpa skivor, någon enstaka CD kan det fortfarande bli med någon av de absoluta favoriterna men först Spotify och senare Music Unlimited (kompitabel med PS3) har helt ersatt skivbehovet. Fantastiska uppfinningar om ni frågar mig.
Jag har fortfarande ett behov att äga åtminstone en fil med den musik jag vill spela, har aldrig fastnat för Spotify och liknande tjänster. Behovet att äga en fysisk sak med omslag och annat var däremot inget problem att släppa.
Jag tänker lite som dig här, men jag hade faktiskt lite svårt att släppa det där med att ha själva skivan med fodral och omslag. Jag köper en och annan CD/DVD än idag, av anledningar som jag inte riktigt kan förklara, -det känns bra bara. Spotify går bort totalt för mig, jag har ett "betalkonto" (som jag inte betalar för ), men det fungerar inte för mig. Som skvalmusik i bakgrunden, -visst. Men det är inte tillräckligt bra kvalitet för aktivt lyssnande. Reklamvarianten är för mig helt obegriplig. När jag laddar ner musik gör jag det i FLAC, komprimerat, men jag klarar iaf inte av att höra skillnaden mot okomprimerat, och då är jag nöjd. Låter det bra, får det vara i vilken form det vill.
* BILDER PÅ GRILL * En mycket smidig gasolgrill från Primus. En portabel pryl som gör att man lätt kan ta med den för en spontan grillning ute i det fria. Hoppas på fint väder i sommar nu bara.
En bränslepump med armatur och nivåmätare från Fiddes Garage. 500kr, rekomenderar verkligen Fiddes garage om man vill ha begagnade delar till bra priser.Delarna är till min fars lätt begagnade 70 000mila 525TDS.