Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW 1-serie M Coupé omstukad av Kelleners – 410 hk!  (läst 1707 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
BMW 1-serie M Coupé omstukad av Kelleners – 410 hk!
« skrivet: oktober 20, 2011, 11:50:12 »
BMW 1-serie M Coupé omstukad av Kelleners – 410 hk!
Duger inte BMW 1-serie M Coupé i standardutförande med 340 hästkrafter så kan du vända dig till Kelleners Sport och få den uppskrämd till hela 410 hästar!

Det brukar inte dröja länge efter att BMW har presenterat en prestandamodell förrän styling- och tuningföretag kommer med sina mer eller mindre lyckade uppdateringar. Nu har det blivit dags för BMW:s lilla värsting 1-serie M Coupé att genomgå eftermarknadsfirmornas trimning.

Bland de första att gå lös på lill-BMW:n är firman Kelleners Sport, som med hjälp av mjukvaruuppgraderingar har fått upp effekten till hela 410 hästkrafter och vridmomentet till 550 newtonmeter, mot de 340 hästar respektiver 450 Nm som "vanliga" 1-serie M Coupé har. Därtill har Kellener uppdaterat hjulupphängningen till en med justerbara coilovers enligt egen modell.

Exteriört är förändringarna mot standardbilen mindre, med de blanka stålgrillarna fram, de nya 20-tumsfälgarna (en tum mer än standard) och det svartvita färgschemat som främsta kännetecken. Vissa aerodynamiska förbättringar har dock gjorts i form av en ny frontspoilerläpp i kolfiber. Även ljudbilden har förändrats, tack vare de nya 83-millimeters ändrören. Sen var det namnet, det är också ändrat, från 1-serie M Coupé till det eventuellt mer logiska KS1-S.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners