Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: spruken ruta på passagera sida  (läst 3313 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad st.pierre

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 54
  • Kön: Man
  • BMW 530 GT diesel F07
spruken ruta på passagera sida
« skrivet: augusti 29, 2011, 19:47:44 »
När jag åkte på motorvägen från mölnlycke till stan fick jag ett stenskott på passagera sida ,och fönster ruta sprack. Jag ringde orignalförsäkring, dom sa att det bästa var att kontakta ryds glas, dom jobbar fortare och billigare än BMW ,jag fick tid nästa vecka och betalar 1200:- kronor i självrisk.Får lämna bilen vid 7:00 och får tillbaka den på eftermiddag. bra!
Tokigt på gaspedalen

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
SV: spruken ruta på passagera sida
« Svar #1 skrivet: augusti 29, 2011, 22:24:24 »
Verkligen otur och onödiga kostnader men andra sida får du en helt ny ruta.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad st.pierre

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 54
  • BMW 530 GT diesel F07
« Svar #2 skrivet: september 12, 2011, 18:12:51 »
Nu äntligen fick jag bilen tillbaka, men när jag skulle hämta ut den, fick jag en varningslampa, att airbag på passagerar sidan lyste. Prata med dom på bmw i mölndal . Dom hade glömt att återställa den ! klumpigt!
Tokigt på gaspedalen

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #3 skrivet: september 12, 2011, 20:33:37 »
När jag hörde första gången att fönster rutan vid passagerare gick sönder tänkte jag inte på att det var hissfönstret på passagerare sida, när jag såg det blev jag förvånad, det hade jag aldrig sett innan.
BMW glömde att återställa airbag? Det är inte första gång att BMW Mölndal glömmer någonting med din bil eller?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners