Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Kemiskt metall.  (läst 1219 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Leif L

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 538
  • Karma: +10/-0
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
Kemiskt metall.
« skrivet: maj 25, 2011, 12:05:19 »
Kan man göra en tillfällig lagning med kemiskt metall vid inloppsröret till bakre ljuddämpare tro? Vilken värmegradtal uppnås på bakre dämpare under körning? Kan det nå upp till 100 grader eller mer ??

Utloggad MrB

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 769
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
SV: Kemiskt metall.
« Svar #1 skrivet: maj 26, 2011, 21:17:09 »
Jag skulle nog påstå att det kan gå.

Men det beror nog på anläggnings ytan, pålagd mängd och påverkan som tryck, vibrationer, mekanisk slitage.

Men jag har sett lagade avgasrör. Kemiskt metal, armerad med hönsnät och slangklämor som höll länge.
Rebell Design !

Utloggad Leif L

  • Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • *****
  • Antal inlägg: 538
  • Karma: +10/-0
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
SV: Kemiskt metall.
« Svar #2 skrivet: maj 26, 2011, 21:28:46 »
Jag skulle nog påstå att det kan gå.

Men det beror nog på anläggnings ytan, pålagd mängd och påverkan som tryck, vibrationer, mekanisk slitage.

Men jag har sett lagade avgasrör. Kemiskt metal, armerad med hönsnät och slangklämor som höll länge.

Ok...tack för svar...jag ska göra ett försök, bilen kommer ändå att ställas av senare i höst, då görs det en beställning på nytt system.

 

Reklampartners