Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Larmet går konstant  (läst 15007 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 104
  • Kön: Man
Larmet går konstant
« skrivet: maj 23, 2011, 03:27:28 »
Hej, rakt på sak  :D

Jag låser bilen med fjärren och ca 1-4min (varierande) går larmet  ::)
-Inga lampor är på, varken invändigt eller utvändigt.
-Alla fönster är uppe.

Nån som haft liknande problem förut?  ???

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
SV: Larmet går konstant
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2011, 10:28:00 »
Hört flera gånger att ett låg laddad batteri kunde orsaka att larmet starta utan anledning, finns i bilen produkter som behöver bra ström hela tiden men om det stämmer det vet jag inte, kanske värt att kolla batteri styrka eller koppla av bateri en stund för att nolla system och se vad som händer efter att du koppla den igen.
Tyvärr, om du ringer BMW, de vill säkert koppla in dator för att får mera pengar i kassa.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 104
SV: Larmet går konstant
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2011, 21:39:54 »
Hej Alain.
Extremt tacksam för ett värdefullt tipps. Hade bilen nere nyss o larmet gick igen :)
Ska deffinitivt testa detta :)

Mvh
R

Utloggad Stoffex

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 31
Larmet går konstant
« Svar #3 skrivet: juni 13, 2012, 10:43:44 »
Bump

Har nu samma problem med min. Hjälpte det att koppla bort batteri och nolla?

Rätt irriterande fel faktiskt   :o

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Larmet går konstant
« Svar #4 skrivet: juni 13, 2012, 11:15:10 »
Hur gammalt är batteriet?
Har du testad med att byta mot ett nytt.
Många har haft ett sådan problem och efter batteri bytt var problem löst.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad Daniel_ 80

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 231
Larmet går konstant
« Svar #5 skrivet: juni 20, 2012, 07:39:22 »
Ett alternativ med dylika problem med originallarm är att koppla ur larmet, för en E46 med originallarm är inte säkrare än en E46 utan.

Hade nyligen inbrott i min bil (E46) och dom bröt upp dörrlåset med en skruvmejsel, centrallåset låser upp och larmet larmar av.
Jag trodde inte detta var sant, men det är bekräftat att larmet är kopplat till dörrlåset i bilen :/

Förra veckan monterade jag ett Defa DVS90, inhandlades till det facila priset av 2200:- dock kopplas det in analogt så man bör ha lite förkunskaper vad gäller el, och kunna hantera en lödkolv om man vill ha ett bra resultat.

edit: detta gäller även Audi, VW, Skoda och säkerligen andra märken oxå, om det är likadant på nyproducerade bilar vet jag ej, men det skulle inte förvåna mig.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Larmet går konstant
« Svar #6 skrivet: juni 20, 2012, 10:06:24 »
 Välkommen på bimmerpower.org, alltid trevligt med aktiva medlemmar. ;)

Bra lösning du kommer med, finns säker fler som kan göra som du gör.

Idag ser jag att larmet på nya bilar är ett tillval, folk bry inte sig om en billarm går eller inte och tjuvar kan stänga av det så snabb att de inte bryr sig eller, de kan ta vilken bil som helst under 2 minuter och försvinna med den.

Utloggad Daniel_ 80

• BMW Senior Medlem
Larmet går konstant
« Svar #7 skrivet: juni 20, 2012, 11:36:05 »
Välkommen på bimmerpower.org, alltid trevligt med aktiva medlemmar. ;)

Bra lösning du kommer med, finns säker fler som kan göra som du gör.

Idag ser jag att larmet på nya bilar är ett tillval, folk bry inte sig om en billarm går eller inte och tjuvar kan stänga av det så snabb att de inte bryr sig eller, de kan ta vilken bil som helst under 2 minuter och försvinna med den.

Absolut, "proffsen" fixar ju larmet innan det går igång, men genom att skaffa ett bättre larm än det obefintliga som Bmw har som tillval så blir man "bortvald" iaf av pundare och andra småtjuvar, jag har min bil parkerad precis utanför fönstret och skulle vakna direkt om det tjöt bara ett par sekunder, klipper dom sen sirenen så är jag ju redan på väg ut med bollträ´t

Utloggad Stoffex

• Fullt Medlemskap
Larmet går konstant
« Svar #8 skrivet: juni 22, 2012, 18:33:21 »
Hallo igen

Provade byta batteriet (till ett Tudor 85Ah) nyligen och trodde att allt var frid och fröjd. Tills för en kvart sedan ungefär då jag hos svärföräldrarna satt ute och hade just då ögonen på bilen, och ser att larmet går igång...

Vart kopplar man ur larmet? Säkring eller annanstans?

Undrar en till grej.. Hur fort blir batterier dåliga på lagring? Funderar på att byta tillbaks och spara det nya, för det gamla var nog helt ok.

Utloggad Stoffex

• Fullt Medlemskap
Larmet går konstant
« Svar #9 skrivet: juli 22, 2012, 21:46:59 »
Update:

Kollade runt lite och hittade ett tips om glapp i kontakten till motorhuven. Kikade lite på denna och konstaterade att det verkar vara en rätt klen konstruktion. Den sitter lite halvdant i ett plastfäste, och tar i en bit ut på plåten där den dessutom lär kunna svikta några millimeter.
Mao är det inte konstigt om den skulle börja glappa. Sagt och gjort, jag tog lite lithiumsmörja och tryckte den några gånger fram och tillbaka för att säkerställa funktionen. Det har fungerat sedan dess, ca 3 veckor :-)

Utloggad Daniel_ 80

• BMW Senior Medlem
Larmet går konstant
« Svar #10 skrivet: juli 22, 2012, 22:00:05 »
Det låter precis som du skulle ha ett eftermonterat larm (Carguard? Defa?) isåfall brukar man kunna slå in en kod på glaskrossensorn genom att trycka ett visst antal gånger på knappen, sen får du genom olika följder av blinkningar fram vad det är som har löst ut på bilen.

Är det ett eftermonterat larm så kan det även vara glappkontakt om installatören har använt sig av "strömtjuvar" så är detta inte helt ovanligt.

Uppdatera gärna om hur det går för dig, det är alltid lärorikt att få svar på vad som var fel :)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
Larmet går konstant
« Svar #11 skrivet: juli 22, 2012, 22:12:02 »

Bra att du hittade problemet!  ;)
Att en så liten knapp kan ställa till så mycket problem, vem skulle tror på det!

Reklampartners