Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: E46 Fälgar - vad säger ni?  (läst 10216 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 104
  • Kön: Man
E46 Fälgar - vad säger ni?
« skrivet: februari 13, 2011, 15:22:31 »
Tänkte införskaffa fälgar till sommaren och undrar om ni tycker att jag borde sattsa eller kanske ni har bättre förslag?
Dock väger de 25.8lbs=ca 11kg st så det känns som mkt men jag surfade på nätet och det var många som skrev att deras däck vägde ca 17-22kg beroende på storlek med däck styck. Så det har varit min enda tröst.

Storlek:
19"
Fram 8.5
Bak 9.5
ET-passar

Eller Polerade?

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
SV: E46 Fälgar - vad säger ni?
« Svar #1 skrivet: februari 13, 2011, 15:33:30 »
Jag tycker det beror på vilken färg din bil har:
Mörk bil, ljus fälgar
Ljus bil, mörka fälgar
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
« Svar #2 skrivet: februari 13, 2011, 15:44:04 »
Jag tycker det beror på vilken färg din bil har:
Mörk bil, ljus fälgar
Ljus bil, mörka fälgar

Tjena :) min bil är exakt likadan som de första 2 bilderna högst upp :) Silver färg asså :)
Tack för svaret :)

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #3 skrivet: februari 13, 2011, 17:42:11 »
Var har du hittat de där??

De ser ju ut som kopior på Volk/Rays fälgar och det är något jag letat med ljus och lykta efter.
Har hittat dessa
http://www.nordicrota.com/
http://www.varrstoen.eu/

Men de har inte riktigt de storlekarna jag vill ha, vill att de nya fälgarna hamnar lika långt ut i hjulhusen som mina ATS.

Edit:
Hittade sidan, http://www.vortextuning.com men endast 19" tum och inga 10" breda. :-(
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: februari 13, 2011, 17:55:51 »
Var har du hittat de där??

De ser ju ut som kopior på Volk/Rays fälgar och det är något jag letat med ljus och lykta efter.
Har hittat dessa
http://www.nordicrota.com/
http://www.varrstoen.eu/

Men de har inte riktigt de storlekarna jag vill ha, vill att de nya fälgarna hamnar lika långt ut i hjulhusen som mina ATS.

Edit:
Hittade sidan, http://www.vortextuning.com men endast 19" tum och inga 10" breda. :-(

tja :) vorsteuhen sidan säljer exakt likadana fälgar som jag hittat i USA på bilderna ovan :) och det är baserad på designen men de tillverkar efter reglerna. högtryck lågtrycks grej osv osv. de har bilder på sin fabrik osv.

vortextuning heter sidan i usa :)
ursäkta att jag itne förklarar så bra, sitter nämligen på jobbet men kan förklara närmare när jag är hemma :)

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
« Svar #5 skrivet: februari 14, 2011, 10:50:31 »
Vortex Tuning säljer i USA dessa. Dock inga kopior verkar det som. Så seriösa som de är, svarar väldigt snabbt, har bilder på fabriken osv. Kostar door to door med DHL 3000kr. Door to airport 200kr typ i frakt. annars kostar de 5.500 eller nåt. o priset avser ett sett av 4fälgar.

Om det är nåt mer, höt av dig :)

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • malvefors.se
« Svar #6 skrivet: februari 14, 2011, 15:02:22 »
Hade slagit till direkt om det funnits 18".

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #7 skrivet: februari 14, 2011, 16:43:11 »
Kostar door to door med DHL 3000kr. Door to airport 200kr typ i frakt. annars kostar de 5.500 eller nåt. o priset avser ett sett av 4fälgar.

Det är ju otroligt billigt! Tyvärr säljer dom inga fälgar till min Cadillac.
Vet du någon annat företag som säljer billiga fälgar i USA?

Men glöm inte att du får räkna med tull och moms på din beställning.
Momsen är ju 25%, tull på bildelar vet jag inte.

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • malvefors.se
« Svar #8 skrivet: februari 14, 2011, 16:51:52 »

Ja priset lär hamna på en 10 - 11.000 hemma i Sverige, så det blir inte enormt billigt, men eftersom riktiga Rays fälgar kostar mycket mer så är priset helt okej tycker jag. Du får ta med dig några uppsättningar som handbagage och sälja. =)

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #9 skrivet: februari 14, 2011, 16:54:07 »
F-n är ju redan hemma från USA tyvärr, hade kunnat lägga en uppsättning i bilen och slippa tull & moms. Jag letade lite halvhjärtat när jag var där, hittade mest (fula) 22" chrome/pimp fälgar som inte riktigt passade det stuk jag vill ha...

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
« Svar #10 skrivet: februari 14, 2011, 22:25:10 »
Hade slagit till direkt om det funnits 18".

Tjena :) jag tänkte leta efter 10" breda från början men sen läste jag nånstans att det kunde bli tight där bak med så breda. så det blev 9.5 breda bak. men jag tror att det är ändå stor skillnad mellan 9,5 och 10". eller vad säger du?

Men skriv till de, om de har 18". Och det bästa du kan göra för att hitta nåt från usa är att gå in på e46fanatics.com och kolla deras sälj listor på forumet och själva forumet. det är väl organiserat och största forumet för E46 du kan hitta ute på nätet. Det var så jag hittade de här. Och vf inte 19"? För big-foot? jag länkar dig den längre ner. det var så jag hittade dessa. Men 11kg, känns lite tungt, kan den dra ner på min vrid i bilen? typ att den blir slöare?

Där de säljer fälgar och däck på forumet

Mvh
R

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
« Svar #11 skrivet: februari 14, 2011, 22:47:37 »

http://www.theautochannel.com/autoparts/wheelpartscadillac/

Tjaba :) Länken som jag hittade till fälgar till min BMW hittade jag via E46fanatics.com, en amerikans forum för E46 och det fanns en avdelning med Wheels där de sålde så jag hitade så. Jag försökte hitta på samma sätt på nån amerikans cadillac forum men det verkade inte finnas, det enda jag hittade var den här, men ingen aning på de säljer internationellt, men det tror jag att de gör. Andra länkar hittade jag men det var exakt samma priser som i Sverige och sen tillkommer frakt. Så ingen idé för att de var lika fula som de i Sverige :) Men den här sidan kanske du inte kan:

http://www.bmautosport.co.uk/index.php?catid=13&set_add_ad_cat=0/

Kan det funka om jag ber de att skriva GIFT på mina paket med fälgar så att jag slipper undan moms och tull? :)

Mvh
R

Utloggad azmaz

• BMW Senior Medlem
« Svar #12 skrivet: mars 02, 2011, 07:05:07 »

Fick en bild efter en förfrågar/efterfrågan jag gjorde hos företaget. Gunmetal heter färgen. Vad säger ni? Vilken ska jag ha?Den är fan skit snygg, så jag har fastnat, behöver tipps fort som fasiken  :D då paypal är ready to go  ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #13 skrivet: mars 02, 2011, 12:02:05 »
Personligen skulle jag välja polerade!  :) Snäppet vassare än de antracitfärgade. Som å andra sidan skiljer sig från mängden mer...svårt det här! Blir intressant att höra vilka du slutligen valde.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • malvefors.se
« Svar #14 skrivet: mars 02, 2011, 17:05:26 »
http://www.theautochannel.com/autoparts/wheelpartscadillac/

Tjaba :) Länken som jag hittade till fälgar till min BMW hittade jag via E46fanatics.com, en amerikans forum för E46 och det fanns en avdelning med Wheels där de sålde så jag hitade så. Jag försökte hitta på samma sätt på nån amerikans cadillac forum men det verkade inte finnas, det enda jag hittade var den här, men ingen aning på de säljer internationellt, men det tror jag att de gör. Andra länkar hittade jag men det var exakt samma priser som i Sverige och sen tillkommer frakt. Så ingen idé för att de var lika fula som de i Sverige :) Men den här sidan kanske du inte kan:

http://www.bmautosport.co.uk/index.php?catid=13&set_add_ad_cat=0/

Kan det funka om jag ber de att skriva GIFT på mina paket med fälgar så att jag slipper undan moms och tull? :)

Mvh
R

E46 Fanatics?? Vad är det för ett ställe…  ::)

Har hängt där länge men tröttnade på alla 16 åriga pojkspolingar som fått bilen av pappa och nu kan precis allt om BMW. Inte skulle man vara rädd om sin bil eller, det var bara något skit som skulle köras som den vore stulen.

Jag hade valt Gunmetal, fast det kanske jag inte skall skriva här för du köper ju just den fälgen jag varit sugen på i mer än ett år och sätter på en silver E46, då kan ju jag inte göra samma sak.  ;)

Reklampartners