Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: KabelTV eller digitalTV?  (läst 1398 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nautilus

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • Kön: Man
KabelTV eller digitalTV?
« skrivet: november 10, 2010, 22:16:24 »
Den villaförening jag tillhör har i åratal diskuterat att ansluta sig till någon kabelTV-leverantör men kan inte bestämma sig. Under tiden kör jag med Boxer men är inte helt nöjd.

Kan man ansluta sig till ComHem eller Canal Digital som privatkund?

Utloggad Malabar

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 258
SV: KabelTV eller digitalTV?
« Svar #1 skrivet: november 10, 2010, 22:27:10 »
Enda möjligheten att ansluta sig som privat kund är via parabol. Anslutning till t ex ComHem eller Canal Digital via kabel förutsätter att du redan är ansluten till ett existerande kabelnät via villaförening, hyresfastighet eller bostadsrättsförening.
540-95 6-växlad manuell - för bra för att säljas
M6 Coupé -06

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #2 skrivet: november 10, 2010, 22:32:12 »
Det finns faktiskt ytterligare en möjlighet genom att du kan ansluta dig till Telias digitalsändningar via telefonjacket. Det innebär dock vissa nackdelar som att din surfhastighet kan påverkas lite vid samtidig surfning och TV-tittande, Telia har inte heller några HD-kanaler om jag minns rätt.

Utloggad Nautilus

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 160
« Svar #3 skrivet: november 10, 2010, 22:41:33 »
Med andra ord är det parabol som gäller. Jag kan NOLL om paraboler, är det svårt att installera? Finns det HD-kanaler till parabol?

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: november 10, 2010, 22:53:26 »
Jag kan inte mycket om paraboler. Helt klart förefaller det enklare med kabelTV (jag kör själv med Canal Digitals HD-box för kabel).

Min högst personliga uppfattning är att en perfekt inställd parabol ger snäppet bättre bild än kabel. Både Canal Digital, Viasat och ComHem levererar HD-kanaler via parabol, största utbudet har Canal Digital, åtminstone när det gäller kabel. Kolla deras hemsidor är mitt tips!

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #5 skrivet: november 14, 2010, 21:22:29 »
Tydligen så kan Boxer numera erbjuda HD-TV. En annan möjlighet kan vara Bredbandsbolaget, jag är dock inte säker på att Bredbandsbolaget levererar om man inte är ansluten till ett gruppabonnemang.

Reklampartners