Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Möjliggör läsning av forumet med hjälp av Tapatalk.  (läst 2877 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad The Snowman

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 112
  • Kön: Man
Möjliggör läsning av forumet med hjälp av Tapatalk.
« skrivet: november 09, 2010, 09:50:15 »
Hej.
Som forumräv har jag på många andra forum uppskattat Tapatalk-stödet vilket gör att jag via min smartphone snabbt och enkelt med hjälp av en app kan läsa forum, skriva inlägg etc etc. Jag är ofta ute och åker på dagarna och när kvällningen kommer orkar jag inte dra igång datorn utan sitter och surfar med telefonen, då vore det perfa att ha tapatalk på bimmerforum så att man inte missar ngt.
Ska tydligen vara enkelt att ansluta sig till det för forumägarna.
http://www.tapatalk.com/

//d
Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
SV: Möjliggör läsning av forumet med hjälp av Tapatalk.
« Svar #1 skrivet: november 09, 2010, 12:10:00 »
Vi tittar på din fråga självklart.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #2 skrivet: februari 18, 2011, 10:29:28 »
Tack för upplysningen! The Snowman.
Detta kallas för moderna tider och anser som klart att man ska kunna surfa på bimmerpower med sitt iPhone eller annat.
Vi ska se till att det kommer snart.

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad The Snowman

• BMW Senior Medlem
« Svar #3 skrivet: februari 18, 2011, 14:19:11 »
Lysande! För mig som sitter framför datorn hela dagarna är Tapatalk ovärderligt på kvällarna när man bara vill kolla mail/forum i telefonen och inte orkar starta laptopen. :)

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
    • www.e28klassiker.se
« Svar #4 skrivet: februari 19, 2011, 00:18:48 »
Är Tapatalk något som den enskilde mobilanvändaren ska ladda ner som en applikation för att lättare att surfa på bimmerpower.org från mobilen. Min mobil är en HTC Desire och har lagt in bimmerpower.org som bokmärke och surfar på bp utmärkt. Vad blir det för skillnad att ha Tapatalk ??

Utloggad MrB

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 769
« Svar #5 skrivet: februari 19, 2011, 12:43:15 »
Jag har heller inga problem att surfa runt eller utföra admin uppdrag på min telefon. Det märkliga är även att det går snabbare för mig över 3G nätet än med mitt bredband hemma.
Rebell Design !

Utloggad The Snowman

• BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: februari 20, 2011, 19:26:38 »
Är Tapatalk något som den enskilde mobilanvändaren ska ladda ner som en applikation för att lättare att surfa på bimmerpower.org från mobilen. Min mobil är en HTC Desire och har lagt in bimmerpower.org som bokmärke och surfar på bp utmärkt. Vad blir det för skillnad att ha Tapatalk ??

Tapatalk är ett textbaserat program kan man säga, tapatalk plockar inläggen och visar de som ren text utan all fancy grafik. Alla forum ser likadana ut när man surfar i programmet men bilder etc visas givetvis. Fördelen är att det går väldigt mkt snabbare än att surfa genom vanliga webbläsaren på smartphonen. Formatet tycker jag personligen är bättre med, bättre anpassat till en liten mobilskärm.

//d

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #7 skrivet: februari 27, 2011, 09:35:25 »
Tapatalk är ett textbaserat program kan man säga, tapatalk plockar inläggen och visar de som ren text utan all fancy grafik. Alla forum ser likadana ut när man surfar i programmet men bilder etc visas givetvis. Fördelen är att det går väldigt mkt snabbare än att surfa genom vanliga webbläsaren på smartphonen. Formatet tycker jag personligen är bättre med, bättre anpassat till en liten mobilskärm.

//d
Låter som en bra grej. Jag är rätt grön med smartphones, har haft min SE Xperia8 i mindre än två månader och jag nästan undviker att surfa på den. Dels är displayen på denna modellen i minsta laget och jag upplever allt så mycket krångligare och mindre än hemma på PC´n. Tapatalk låter som ett bra hjälpmedel, så jag får väl ta och prova.  :)
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Reklampartners