0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Här står pärlan och väntar på att få köras ombord på färjan till sassniz
Idag har jag tagit en rejäl test runda me vatten/meth sprutet och huuuu så den drar iväg låg i 70 km/t på sport läget och sen va det gasen i botten jävlar va den rev gott i asfalten
Hur har det gått?
hmm förbättra ju min tid från förra året men minns inte exakta tiden..måste sänka mitt vrid vid körning på strippen halva däcken sitter i hjulhusen haha Christer Andreasson, Göteborg, BMW 335D, Tid/Sluthastighet: 13,42/173,69. 60-fot: 2,26. ska tilläggas att hade grymt med hjulspinn i starten trots klistrad bana
Koncentrera dig på att förbättra greppet i stället för att sänka vridet, du har uppenbart effekten för att sätta bättre tider men greppet i backen är begränsningen. Visst är det coolt med hysteriskt hjulspinn, men du sätter inga bra tider på det sättet.
Jo men om du behåller vridet och har bättre grepp så kommer tiderna på strippen sjunka radikalt! Att du har så låg profil på däcken som du verkar ha är helt värdelöst, bra för bankörning kanske, men på strippen dåligt. Mindre fälgar med högre profil och lite "klibbigare" däck med lågt tryck i kommer du sänka tiden rejält. Men när greppet kommer så kommer det för eller senare säga "pling" någonstans i drivlinan. Visst är det lite ballt med hjulspinn över halva banan, men det är värdelöst om du vill ha en bra tid, "fega" lösningen är att sänka momentet, rätta lösningen tidsmässigt är att förbättra greppet i asfalten. Så jag gissar att du är inne på mer "show" än "go". Vilket är jävligt coolt också!
Med bättre fäste sätter du 12an, -lätt.