Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Problem med embedded movies  (läst 5835 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas

• Gäst
Problem med embedded movies
« skrivet: oktober 10, 2010, 20:52:52 »
Jag vet inte om jag är ensam men jag sitter dels med en ganska långsam internetuppkoppling och dels en långsam dator. När jag besöker vissa trådar där det finns flera filmklipp i tråden så laddas tråden ner väldigt långsamt. Som jag fattar det så beror det på att alla filmklippen i tråden aktiveras på en gång.

Innebär det någon stor nackdel för forumet om direktlänkarna till filmklippen "tas bort" så att det återstår bara en länk? För medlemmarna tar det obetydligt längre tid att klicka på en youtube-länk jämfört med att filmklippet startas per automatik.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
  • Kön: Man
SV: Problem med embedded movies
« Svar #1 skrivet: oktober 10, 2010, 21:05:02 »
Dina problem beror sannolikt på att ditt RAM-minne är för litet vilket betyder att när två  eller fler filmklipp startas per automatik så hänger ditt RAM-minne inte med i svängarna.

Jag har inte hört någon annan ha bekymmer men det kan självfallet finnas fler som drabbas.

I dagsläget har vi ett s k MOD (hjälpprogram) som automatiskt laddar ner ett (eller flera) filmklipp när dessa uppenbarar sig.

Vad du föreslår är att vi skall avaktivera det hjälpprogrammet och bara presentera filmklipp till t ex youtube som länkar. Du menar att för den enskilde medlemmen tar det obetydligt längre tid att klicka på länken för att därigenom starta klippet.

Jag kan inte ta ställning till ditt problem på rak arm. Sannolikt har du helt rätt när det gäller tiden, det tar antagligen obetydligt längre tid att starta klippet via en länk jämfört med att klippet startar automatiskt.

Jag återkommer!

Niklas

• Gäst
« Svar #2 skrivet: oktober 10, 2010, 22:19:54 »
Precis så menade jag. Tack för svaret!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #3 skrivet: oktober 11, 2010, 11:16:57 »
Precis samma problem, det tar alldeless för långt tid för att öppna Z4M filmen, tittade den bara en gång, därefter la jag ner att titta på flera gånger.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: oktober 11, 2010, 12:29:05 »
Precis samma problem, det tar alldeless för långt tid för att öppna Z4M filmen, tittade den bara en gång, därefter la jag ner att titta på flera gånger.

Kan du berätta hur snabb internetuppkoppling du har, Alain? Dessutom hur stort RAM-minne du har?

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #5 skrivet: oktober 11, 2010, 12:55:17 »
Enligt TPtest tar jag emot 5,25 Mbit/sek, betalar för 8.
Jag inte vet var man kan ser hur mycket RAM-min jag har.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: oktober 11, 2010, 13:29:54 »
För att kolla RAM-minnet...

- Klicka på Start

- Klicka på min dator

- Klicka på Systeminformation uppe till vänster

- Ruta öppnas med information över RAM-minne samt tillgänglig plats på din hårddisk

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #7 skrivet: oktober 11, 2010, 13:36:26 »
Efter det jag kan se, 1,66 GHz - 1.00 GB RAM.
Är det det? bra eller dåligt?

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #8 skrivet: oktober 11, 2010, 13:48:46 »
Ditt RAM-minne är inte onormalt litet och borde kunna hantera filmklipp utan problem. Visserligen får du räkna med att du får vänta lite innan Fredriks filmklipp öppnas eftersom det är relativt stort. Hur är det med vanliga klipp från youtube...öppnas dom snabbt?

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #9 skrivet: oktober 11, 2010, 13:56:35 »
Absolut inget problem med klipp från youtube, alla öppnas hur snabb som helst.
Det var samma sak med bilder från Z4M, dessa tog också mycket lånt tid att öppna.

Niklas

• Gäst
« Svar #10 skrivet: oktober 12, 2010, 12:39:32 »
Mitt RAM-minne är bara 223 MB. Är det anledningen till att det går så långsamt med filmklipp?

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #11 skrivet: oktober 12, 2010, 12:48:36 »
Det är högst sannolikt anledningen till dina problem. Som svar på din ursprungliga fråga så kommer vi troligtvis att behålla hjälpprogrammet för embedded videos. Du får med andra ord skaffa dig en lite nyare dator... ;)

Niklas

• Gäst
« Svar #12 skrivet: oktober 12, 2010, 13:01:51 »
Det är högst sannolikt anledningen till dina problem. Som svar på din ursprungliga fråga så kommer vi troligtvis att behålla hjälpprogrammet för embedded videos. Du får med andra ord skaffa dig en lite nyare dator... ;)

Jag får väl fundera på det.

Niklas

• Gäst
« Svar #13 skrivet: november 06, 2010, 23:03:43 »
Har bytt dator nu och köpt mig en splitter ny. Problemet med embedded movies försvann.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #14 skrivet: november 06, 2010, 23:33:32 »
Grattis Niklas! nu har du någonting som fungerar.

Reklampartners