Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: E46 - Tickande ljud när jag stänger av motorn - 330xi 2003  (läst 3979 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mixtus

• Senior
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 368
  • Kön: Man
E46 - Tickande ljud när jag stänger av motorn - 330xi 2003
« skrivet: oktober 10, 2009, 02:40:05 »
Varje gång jag stannar bilen, stänger av motorn och kliver ur bilen så hörs ett klickljud från bilens bakdel. Svårt att säga vad det låter som, jag hittar tyvärr ingenting att jämföra med. Det är inte förrän jag kliver ur bilen och har stängt förardörren som klicket kommer. Det dröjer alltså tio sekunder eller så. Vad tusan kan det vara? ???

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 652
SV: Tickande ljud när jag stänger av motorn - 330xi 2003
« Svar #1 skrivet: oktober 10, 2009, 08:56:09 »
Är du säker att ljudet kommer från bilen bakdel? Jag tänker du kanske hör rassel från kamkedjan? Det brukar komma efter att man stängt av bilen.

Det kan även vara från handbromsen om det är från bakdelen på bilen. Testa nästa gång att kliva ur bilen utan att ha handbromsen på.
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Utloggad Mixtus

• Senior
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 368
  • Kön: Man
« Svar #2 skrivet: oktober 10, 2009, 22:16:13 »
Jaha, det är bara och tacka och ta emot. Helt rätt slutsats - det var handbromsen. Tackar!

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 652
« Svar #3 skrivet: oktober 11, 2009, 11:09:37 »
Jaha, det är bara och tacka och ta emot. Helt rätt slutsats - det var handbromsen. Tackar!

Varsågod, bra att det löste sig.  :)
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Reklampartners