Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Någon som testat Carfax?  (läst 2043 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
  • Kön: Man
Någon som testat Carfax?
« skrivet: augusti 10, 2010, 07:43:29 »
Vár liten nyfiken på tjänsten så jag lät beställa ett utdrag på min M5:a. Vet inte, men jag hade iaf föreställt mig att det detaljerat skulle stå vilka de tidigare ägarna var osv. Nu stod det enbart att ett ägarbyte har skett vid ett visst datum. Inget nytt under solen alltså.

Slutsats: I mitt fall skulle transportstyrelsen gjort ett bättre jobb.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad HD91

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 269
  • Kön: Man
    • www.m5portal.com
SV: Någon som testat Carfax?
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2010, 12:01:47 »
Carfax är värdelöst rent generellt. Jag har använt på det amerikanska M5or. Ger inte mycket, men i mitt fall ville jag bara veta om bilarna var US eller Kanada. Sett till priset är tjänsten ingen höjdare och särskilt inte i sin svenska tappning. Bilregistrets faxtjänst är oslagbart i jämförelse.
Hur man från myndighetshåll kan sälja ut det svenska bilregistret till utlandet så begriper jag inte. Men det ligger ju via Blocket och Blocket delägs (via ett norskregistrerat bolag) av flera amerikanska banker och finansbolag så det är kanske inte så konstigt att dom lyckats nästla sig in. Ska bli intressant att se om dom kan knäcka tyskarna också. I så fall är det ett guldläge för M5-registret att se vad som finns kvar i hemlandet  ;D

Såg för övrigt att carfax.se inte är komplett på långa vägar. Många chassinummer som jag vet finns här ger ingen träff. Mest svensksålda och tidiga importer som hittas.
M5 informationsportal & statistik E28 E34 E39 E60 F10
http://www.m5portal.com
M3-forum och informationssidor http://www.m3portal.com

Reklampartners