0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Okej, hur löste du problemet eller kör du med det på det sättet??Har haft detta några dagar nu och det kommer aldrig igång igen efter ett tag och jag har spelat både hög och låg volym. Enda gången dom fungerar är när jag startar bilen och den stått ett tag verkar det som.
Välkommen på bimmerforum S.T.R.A.N.D!Inte kul när man vill lyssna bra musik och inte fungerar som det ska.Testade du med andra högtalare i fall?
Har du kollat om du inte ha nånt kabelskav vid dörröppningen?
Bashögtalaren eller vad man nu skall kalla den fungerar även som vidarekoppling till diskanten, så glappar kontakten med signal från förstärkaren försvinner även ljudet till diskanten.
Okej, det låter ju logiskt. Följdfråga på det då. Om högtalaren går sönder borde vidarekopplingen ändå fungera så diskanten spelar eller?? Om så är fallet borde felet sitta i kablaget eller huvudenheten.
Hur det är kopplat under kontaktdonen vet jag inte, men det borde ju vara så att vidarekopplingen fungerar även om elementet är kasst. Det är två kontakter som sitter intill varandra, man sätter kabeln från förstärkaren i den ena och sladden från diskanten i den andra. Vill minnas att det inte går att sätta dem fel heller.