Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: AC-kompressor får ej 12V 525-93  (läst 2333 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Turbovin

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Kön: Man
AC-kompressor får ej 12V 525-93
« skrivet: juni 29, 2010, 14:59:39 »
Jag har renoverat AC:n med ny kondensor, nytt torkfiltret och fyllt upp systemet. Problemet är att kompressorn ej vill starta. Den går alldeles utmärkt om man tvångsmatar den och kyler hur bra som helst. Knappen inne i bilen lyser oftast bara en kort stund om man har lossat batteripolen innan. Men den släcks ganska omgående. Kompressorn går då inte heller trots att lampan lyser. Kondensorfläkten startar inte förutom om jag byglar ena kontakten vid tryckgivaren nere på torkfiltret. Byglar jag den andra kontakten märker jag ingen skillnad, ska det vara så?

Jag har sett över samtliga säkringar och bytt plats, skiftat relän i säkringsboxen. Byglar jag vid ac-relät startar kompressorn också.

Sitter det mer än en tryckvakt för AC:n i systemet? Finns det fler reläer som jag missat? Finns det någon styrenhet för AC:n och var sitter den i såna fall.

Mycket tacksam för svar.

Finns det nån felsökningskunnig i Skövde/skaraborgstrakten får ni gärna hojta till.
BMW 525i Touring -95 (med lamelldiff)
BMW 740iA -00 Highline Carbon / Individual
Subaru Impreza STI Type R -00

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
  • Kön: Man
SV: AC-kompressor får ej 12V 525-93
« Svar #1 skrivet: augusti 05, 2010, 20:44:11 »
Ingen med lite AC-kunskaper?

Utloggad kilroy