Är inne på att skaffa en "ny" familjebil och har funderat på Dodge Magnum för att de är snygga som attan. Givetvis vill jag ha en HEMI med V8 5,7L, men hur är kvalitén hos dem? Någon som har erfarenhet av Magnum eller Chrysler 300C (det är ju mer eller mindre samma bilar)? Ser mycket billigt ut invändigt.

Har funderat på en liknande.
http://www.blocket.se/skaraborg/Dodge_Magnum_RT_HEMI__4700mil__Svart_EV_Byte_27589545.htm?ca=7&w=3Pris: 195.000:-
Miltal: 4 500 – 4 999
Modellår: 2005
Tillverkningsår: 2005
Växellåda: Automat
Begagnatförsäkring: Möjligt
Plats: Lidköping
Bränsle: Bensin

Hej ska nu sälja/byta min Dodge magnum med en 5,7L hemi. Den är besiktigad och skattad extremt fin och välskött den har gått 4736mil i skrivande stund. Den står på 22” fälgar med mycket bra däck och det medföljer även 18" vinterdäck på original fälg som aldrig är använda (endast sommarkörd), bilen har all lyx som går att få + att den är utrustad med borlas rostfria avgassystem och andra fram och baklampor (original medföljer) motor effekten ligger på ca 400hk med detta avgassystem och mappning den låter som en dröm.
Jag kan tänka mig byta mot äldre amerikanare årsm./65 och neråt, gör inget om den inte har motor och låda eller om det är lite fix, Kan även byta mot nyare Subaru impreza eller något 4x4 bakhjulsdrivet..
Ring eller Maila för mer info Mvh...
Extrauppgifter
Märke: Dodge
Drivhjul: Tvåhjulsdriven
Färg: Svart
Modell: Magnum
Hästkrafter: 345Hk
Motorstorlek: 5703 cc
Biltyp: Kombi
CO2 utsläpp: ---
I trafik: 2008-12-19