Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Dodge Magnum HEMI V8  (läst 4326 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 652
Dodge Magnum HEMI V8
« skrivet: juni 26, 2010, 20:17:10 »
Är inne på att skaffa en "ny" familjebil och har funderat på Dodge Magnum för att de är snygga som attan. Givetvis vill jag ha en HEMI med V8 5,7L, men hur är kvalitén hos dem? Någon som har erfarenhet av Magnum eller Chrysler 300C (det är ju mer eller mindre samma bilar)? Ser mycket billigt ut invändigt.  :-\

Har funderat på en liknande.
http://www.blocket.se/skaraborg/Dodge_Magnum_RT_HEMI__4700mil__Svart_EV_Byte_27589545.htm?ca=7&w=3

Pris: 195.000:-
Miltal: 4 500 – 4 999
Modellår: 2005
Tillverkningsår: 2005
Växellåda: Automat
Begagnatförsäkring: Möjligt
Plats: Lidköping
Bränsle: Bensin

Hej ska nu sälja/byta min Dodge magnum med en 5,7L hemi. Den är besiktigad och skattad extremt fin och välskött den har gått 4736mil i skrivande stund. Den står på 22” fälgar med mycket bra däck och det medföljer även 18" vinterdäck på original fälg som aldrig är använda (endast sommarkörd), bilen har all lyx som går att få + att den är utrustad med borlas rostfria avgassystem och andra fram och baklampor (original medföljer) motor effekten ligger på ca 400hk med detta avgassystem och mappning den låter som en dröm.
Jag kan tänka mig byta mot äldre amerikanare årsm./65 och neråt, gör inget om den inte har motor och låda eller om det är lite fix, Kan även byta mot nyare Subaru impreza eller något 4x4 bakhjulsdrivet..
Ring eller Maila för mer info Mvh...

Extrauppgifter
Märke: Dodge
Drivhjul: Tvåhjulsdriven
Färg: Svart
Modell: Magnum
Hästkrafter: 345Hk
Motorstorlek: 5703 cc
Biltyp: Kombi
CO2 utsläpp: ---
I trafik: 2008-12-19

Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
SV: Dodge Magnum HEMI V8
« Svar #1 skrivet: juni 26, 2010, 20:30:37 »
Har åkt med i en 300C Touring några gånger, tycker den är rätt OK innuti.
Och Magnumen är riktigt läcker! Kollat på om det lönar sig att ta en direkt från USA?
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
  • Kön: Man
« Svar #2 skrivet: juni 26, 2010, 22:52:21 »
Effekten man tar ut ur den stora motorn indikerar väl att grejerna skall hålla. Hur Dodge är för övrigt känner jag inte till men bilen ser ju imponerande ut.

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #3 skrivet: juni 26, 2010, 23:11:50 »
Har åkt med i en 300C Touring några gånger, tycker den är rätt OK innuti.
Och Magnumen är riktigt läcker! Kollat på om det lönar sig att ta en direkt från USA?

Ja, det är billigare där, men då måste jag vara med och välja själv, vill inte några skumma importörer inblandade i affären. Och själv har jag inte tid tyvärr.

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: juni 26, 2010, 23:13:14 »
Effekten man tar ut ur den stora motorn indikerar väl att grejerna skall hålla. Hur Dodge är för övrigt känner jag inte till men bilen ser ju imponerande ut.

Visst gör den det och lite udda.  :)

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
« Svar #5 skrivet: juni 27, 2010, 12:53:32 »
Jag skall dit i höst (aug-dec) och planerar att åka runt till en hel del bilfirmor.
Det är bara att säga till ifall du hittar någon intressant bil när jag är där så kan jag kolla upp den.
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: juni 27, 2010, 13:34:28 »
Jag skall dit i höst (aug-dec) och planerar att åka runt till en hel del bilfirmor.
Det är bara att säga till ifall du hittar någon intressant bil när jag är där så kan jag kolla upp den.

Kanon, få se om jag hunnit skaffa en tills dess annars vore jag tacksam om du kunde kika lite på dem.

Reklampartners