Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: ** Hur började er BMW-historia? **  (läst 8296 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BMW-Båstad

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 196
  • Kön: Man
  • För BMW Entusiaster - Bimmerpower.org
    • Causika Holding
SV: ** Hur började er BMW-historia? **
« Svar #15 skrivet: oktober 12, 2010, 23:00:33 »
Satt på torget i Båstad på somrarna som 15 -16 åring och åt glass och hade koll på alla fina bilar som gled förbi. Det var Porsche 911 och 924, 944, Mercedes S Klass gärna förlängda och SEC, samt SL och så förstås BMW 3,0 och BMW 6 serie och BMW 7 serie, en och annan Maserati, någon Ferrari och en och annan Lotus. Bestämde mig rätt tidigt för att En sån bil ska jag äga en gång i livet… Upptäckte rätt tidigt efter att jag fick körkort att pengarna inte räckte speciellt långt även om jag sommarjobbat en hel del och hade möjlighet att stoppa undan. Hittade en vad jag tyckte väldigt fin BMW 2002 en vit -73:a som jag troligtvis åkte på alla klassiska missar man kan göra som ung bilköpare och som första bil. Sen har det fortsatt även om jag varit otrogen med både Mercedes, Porsche, Maserati och jag var riktigt nära att köpa en Ferrari 348 förra året men ryggade tillbaka då min kompis visade sina reparations och service kvitton, dessutom så åker man i cirklar med Alpinan runt 348:an…

Utloggad TopRetz

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 943
  • Kön: Kvinna
  • BMW M3 "TopRetz"
« Svar #16 skrivet: oktober 13, 2010, 17:35:05 »
Hej BMW vänner.

Jag har alltid varit sjukligt ;) intresserad av bilar, främst sportbilar. Jag kommer ihåg första gången då jag fick sitta i pappas knä bakom ratten och han talade om för mig hur jag skulle ratta ..mitt första minne kring detta så var jag väl runt 3-4 år. Det var helt klart då mitt bilintresse vaknade.

Den första BMW:n jag köpte var en jättefin begagnad orangefärgad 318 som var så blank och fin att det stack i ögonen, men jag kommer inte ihåg årsmodellen på den. Den såg verkligen ut som nya bilen när jag köpte den.

Men konstigt nog efter att jag hade haft den något år  :o , så började den rosta under skärmkanterna, trösklarna, bakluckan, ja överallt ... och så gick topplockspackningen sönder till råga på allt, och någon knäppgök hällde socker i tanken. Så det var inte direkt några roliga erfarenheter av min första BMW.

Men jag gav inte upp ... ;) för sen fastnade jag för dom fina Z-modellerna, har haft 4st ..och sen dess är jag Z-biten. ;D

Och nu äger jag denna fantastiska mattsvarta Z4M med ESS Kompressor. ;D
I'm so happy .. ;D

/Maria

BMW M3 E92

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #17 skrivet: oktober 13, 2010, 19:16:26 »
Trevlig berättelse, Maria!!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #18 skrivet: oktober 13, 2010, 21:58:06 »
Att upptäcka bil intresse när man är fortfarande i nappflaska ålder då är det stark! ;D
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
« Svar #19 skrivet: oktober 14, 2010, 20:47:49 »
Att upptäcka bil intresse när man är fortfarande i nappflaska ålder då är det stark! ;D
Mina föräldrar påstår att jag rabblade bilmärken innan jag var två år.  ;D
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #20 skrivet: oktober 14, 2010, 20:56:05 »

"Vad som krokigt skall bli ska krökas i tid" brukar man säga... ;) :D

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
« Svar #21 skrivet: oktober 14, 2010, 21:24:38 »

Samma sak här, sen har jag tydligen stått upp i barnvagnen och vrålat åt pappa att springa fortare. Speedjunkie redan som liten.  ;D

Vet att jag från den ålder man börjar minnas saker gick och längtade tills den dag man fick körkort. Som jag satt och drömde i pojkrummet om hur det skulle vara att susa fram på vägarna bakom ratten på min egna bil.

BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Reklampartners