Börjar känna mig lite uppgiven nu. Det gnisslar en hel från remdrivningen/nåt aggregat framförallt när bilen är kall, men även när den är varm om man varvar över 3000 varv.
Det jag har bytt är samtliga remhjul, spännare, vattenpump, generator och rem men det gnisslar fortfarande en hel del. Spännaren och generatorn är bytt till bättre begagnade men tror inte det är nån av dem då ljudet är precis likadant som innan bytet.
Sådär lät det för två veckor sen men nu är det mer av ett konstant remgnissel.
Det som är lite misstänkt är att jag kan dra servopumpens remskiva ut ca 0,5 cm när remmen är avhakad. Råkade ut för ett litet missöde i vintras då föregående ägare slarvat bort plastskyddet under motorn och en massa snö kom upp i motorrummet. Detta ledde till att is bildades på servopumpens remskiva och remmen hoppade då av. Vi fick hacka bort isen med mejsel för att komma hem så det är frågan om pumpen tog stryk då.
Börjar bli lite tröttsamt att byta ut delar i onödan här men jag får väl ge det ett försök med servopumpen. Den har dock inga missljud när man svänger. Kan det vara viskokopplingen annars?
Mycket tacksam för svar