Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Inloggnings problem.  (läst 7159 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
Inloggnings problem.
« skrivet: maj 05, 2010, 01:11:49 »
På senare tid så har det uppstått problem att logga sig in med det lösenord som kommer i automatik när mitt användar namn klickas.
När jag ska logga in så kommer en sida upp som om lösenordet är felaktig. Jag skriver in lösenordet i rutan, då kommer jag in, m.a.o som en omväg.

Vad finns för lösning på detta ?

När jag ska logga ut så blir det också en särskild procedur att klicka flera ggr innan man loggas ut.

Nu när jag är inloggad så hade jag tankar på att byta ut avateren, men det funkar inte då kommer texten:
Ett fel har uppstått! Verifiering av sessionen misslyckades. Försök att logga ut och in igen, och försök sedan igen. Tillbaka.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
SV: Inloggnings problem.
« Svar #1 skrivet: maj 05, 2010, 09:57:44 »
Vad använder du för webbläsare, Leif?

Rent generellt bör man undvika all form av automatisk inloggning. Jag skulle rekommendera att du övergår till manuell inloggning. Exakt vad som orsakar ditt problem vet jag inte men eventuellt kan jag få hjälp om jag vet vilken webbläsare du använder.

Jag vet att det förekommer lite problem med utloggning och det gäller både Firefox och IE, jag råkar själv ut för det ibland. Det är dessutom så att SMF 1.1.11 innehåller några små buggar som kanske spökar. Enligt vad jag erfarit är dessa buggar borta på SMF 2.0 som vi snart skall övergå till.

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #2 skrivet: maj 05, 2010, 23:37:11 »
Jag använder mig av Internet Explorer.
Om jag minns något sånär så har jag för mig att när jag blev ny på detta forum så funkade det bra med den s.k automatiska inloggningen. Men som jag nämnde inledningsvis så har det uppstått att man måste hela tiden gå in med lösenordet manuellt.
De så kallade buggar du nämnde....är de också orsak till att det inte går att byta bild/avatar ?

När jag nu ska posta detta på postknappen nedan t.ex så får man denna text igen: (Ett fel har uppstått! Verifiering av sessionen misslyckades. Försök att logga ut och in igen, och försök sedan igen. Tillbaka ).

Men klickar jag på förhandsgranskar först och sen postknappen då funkar det utan denna text i parantes ovan.
Något konstigt beteende...eller hur kilroy  ???

Mvh /// Leif

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #3 skrivet: maj 06, 2010, 12:26:06 »
Vi börjar med byte av avatar...vad händer när du försöker byta avatar? Felmeddelande?

Problem när man postar inlägg...Verifiering av sessionen misslyckades". Detta förekommer ibland, jag har vid några tillfällen drabbats av det. Vilken version av IE använder du? Den senaste? Händer samma sak med Firefox? Min erfarenhet är att Firefox orsakar mindre antal fel, Jag rekommenderar mao Firefox.

Låt oss avvakta uppgraderingen till SMF 2.0, Leif. I SMF 2.0 har man åtgärdat ett antal mindre buggar som finns i SMF 1.1.11.

Utloggad MrB

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 769
« Svar #4 skrivet: maj 06, 2010, 16:29:05 »
När jag nu ska posta detta på postknappen nedan t.ex så får man denna text igen: (Ett fel har uppstått! Verifiering av sessionen misslyckades. Försök att logga ut och in igen, och försök sedan igen. Tillbaka ).

Men klickar jag på förhandsgranskar först och sen postknappen då funkar det utan denna text i parantes ovan.
Något konstigt beteende...eller hur kilroy  ???

Mvh /// Leif

kan du prova att göra en rensning av temp internet filer och cookies i din browser. Och prova igen ?
Rebell Design !

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #5 skrivet: maj 06, 2010, 21:18:31 »
När jag bläddrar för hämtning att bildfil till avataren och klickar på knappen längst ned Spara inställningar....så kommer felmeddelanden upp: Ett fel har uppstått! Verifiering av sessionen misslyckades. Försök att logga ut och in igen, och försök sedan igen. Tillbaka ).

Försöker flera gånger med samma felmeddelande.

Hur gör man en rensning av temp internetfiler och cookies ??

Gör gärna en beskrivning i proceduren
///Leif

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #7 skrivet: maj 07, 2010, 21:58:04 »
Franke....har gjort rensning av temp internetfiler och cookies.

Kilroy......När kommer uppgraderingen till SMF 2.0 ?

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #8 skrivet: maj 07, 2010, 22:29:41 »
Franke....har gjort rensning av temp internetfiler och cookies.

Kilroy......När kommer uppgraderingen till SMF 2.0 ?

Vi håller just på med lite förberedelser för uppgraderingen men jag är för tillfället lite pressad rent tidsmässigt pga arbetet. Jag hoppas att uppgraderingen skall vara klar inom 3 veckor.

BTW...ett alternativ för att ta bort tempfiler, cookies samt tömma datorn på allt skräp som lagras i bl a loggfiler är att använda programmet CCleaner.

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #9 skrivet: maj 09, 2010, 00:10:58 »
Har kört CCleaner också!
Avvaktar uppgraderingen...tills dess så kör jag den manuella sättet ...det går ju det också.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #10 skrivet: maj 09, 2010, 02:10:32 »
Hoppas det fungerar efter uppgraderingen. Du får hålla oss uppdaterade sen hur det har gått (efter uppgraderingen).

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #11 skrivet: september 22, 2010, 01:34:09 »
Jag har fortfarande problem med inloggningen. Jag får alltid skriva om mitt lösenord en andra gång...då kommer jag in på sidan. Och har jag gjort ett inlägg och vill redigera densamma så kan jag inte det över huvudtaget.

Är det bara jag som har detta problem?

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #12 skrivet: september 22, 2010, 11:11:11 »
Att du måste logga in 2 gånger verkar konstigt, kanske Kilroy kan komma med en förklarning.
Vad det gäller redigering för dina egna inlägg, du kan göra det under 6 timmar efter postningen så länge att inte någon svara på ditt inlägg under 6 timmars tid.
Om du vill ändra någonting eller kompletterar ett inlägg, du har möjligheten att skicka ett PM till en Mod som kan gå in och göra det åt dig.
Vi gärna hjälpa till. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #13 skrivet: september 22, 2010, 12:42:55 »
Jag har ingen bra förklaring tyvärr. Det finns som sagt både buggar i forumscriptet som tillsammans med buggar i olika webbläsare kan ge upphov till en del problem. Ibland får man också en känsla av att datorer lever sitt eget liv... ;) :D

Det är inte så att du använder lite kryptiska tecken i ditt lösenord? Vissa tecken brukar inte gillas av programscriptet vilket då svarar med antingen ett felmeddelande eller med att åtgärden inte kan utföras. Jag rekommenderar att man bara använder vanliga bokstäver och siffror i sitt lösenord.

Behöver du hjälp med att byta avatar så hör av dig.

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
    • www.e28klassiker.se
« Svar #14 skrivet: oktober 04, 2010, 22:59:27 »
Jag vet inte hur kryptiska tecken ser ut...men jag använder endast delar av alfabetet plus siffror för att logga mig in. Det är alltid andra inloggningen som funkar.
Att svara på PM funkar inte heller...det kommer upp röd text som talar om ***Tiden för din session gick ut medan du skrev inlägget. Var vänlig och försök att skicka meddelandet igen.***....trots att jag skickar efter nån minut.

Att posta direkt ett svar som detta funkar inte heller för då kommer samma röda text som ovan ***Tiden för din session gick ut medan du skrev inlägget. Var vänlig och försök att skicka meddelandet igen.*** jag måste alltid klicka på förhandsgranska först, sedan funkar det med Posta knappen.

Knepigt värre är det....har ni några ideer vad det beror på ?

Reklampartners