Chicago 2010: BMW Alpina B7 Sedan gör comeback!
Tillbaka från ett års paus planeras den helt Nya BMW Alpina B7 att göra comeback i år. Den 2011 BMW Alpina B7 bygger på den befintliga BMW 750i som kommer att drabba USA showroom under våren 2010.
Alpina B7 erbjöds ursprungligen som en begränsad upplaga under 2007 till 2008, och var allmänt uppskattad för att hålla stånd mot andra jättar från Mercedes, Audi, Bentley och Jaguar.

Beväpnad med en 4,4-liters twin-turbo V8 motor som ger 500 hästkrafter är den nya Alpina B7 är en betydande förbättring jämfört med 750i.
Bilen kan nå 0-60 km / h på 4,5 sekunder. De modifierade främre och bakre spoilers lägger till design och stabilitet i bilen vid höga hastigheter.
De 20-tums Alpina Classic hjulen förbättrar det imponerande utseendet. Tillsammans med en sex-stegad automatlåda lovar Alpina inte bara ett sportigt utseende utan även sportiga prestanda.
Interiört är 2011 BMW Alpina B7 utrustad med belyst dörrtröskel, handsydd Lavalina läderklädsel och en svartpanels LCD-skärm i kombiinstrumentet. Sammantaget ser bilen fantastisk ut och utlovar en mjuk men smidig körupplevelse. Prissättningen för sedanmodellen i USA är $ 122.875 (standard hjulbas) och $ 126,775 (förlängd hjulbas).
Från TokyoPåTokyo Auto Show 09 såg världen debuten av BMW Alpina B7 Bi-Turbo LWB. Alpina är ett tillverkande företag som sålt sina bilar, som bygger på BMW bilar, i nästan 50 år. Den senaste Alpina B7 är en version med lång hjulbas, som framstår som en lyxig super sedan modell på den aktuella marknaden.

Alpina B7 visar upp sitt subtila aggressiva utseende, stora hjul och ett spännande koncept.
BMW Alpina B7 LWB gör 0-60 km/h på bara 4,7 sekunder och nå en maxfart på 174mph. Den får en 4,4-liters V8 med dubbla turboaggregat, som ger 507 hästkrafter. Kraften överförs till bakhjulen via en ZF sexväxlad automatisk växellåda.

Leverans sker exakt 30 år efter den första leveransen av BMW Alpina B7 Turbo i Japan.
Alpina har ännu inte bestämt om försäljning av B7 Bi-Turbo LWB i USA.