Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Oldtimer club.  (läst 3524 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
  • Kön: Man
    • www.e28klassiker.se
Oldtimer club.
« skrivet: mars 26, 2010, 18:01:16 »
Något för oss som har oldtimers att begrunda.

Läs årsmötesprotokollet på länken:  

http://www.bmwcs.com/oldtimer/

Utloggad The Snowman

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 112
SV: Oldtimer club.
« Svar #1 skrivet: mars 30, 2010, 15:05:47 »
Jag vet att i alla fall jag skulle vara betydligt mer benägen att gå med i en separat BMW Oldtimer Schweden Club än den vanliga BMWCS.

Glider: BMW 2000, 1969

Utloggad BMW-Båstad

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 196
  • För BMW Entusiaster - Bimmerpower.org
    • Causika Holding
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2010, 00:37:00 »
Jag tycker förslaget är bra men samtidigt bör man nog ta kontakt med IF Entusiastförsäkringar och erbjuda en bra försäkring precis som man gjort i Alpinaklubben.
Det går i korthet ut på att klubbens utvalda sköter besikting och värdesättning på bilen för att avlasta försäkringbolaget. Dessutom så får man ju kontakt med klubbmedlemmarna genom att bilen ska ha ny förnyelse av försäkringen varje år och att man vid detta tillfälle tar in nya eller kompleternade uppgifter om själva bilen och medlemen. Det kan vara enkla saker som att bilen ska ha nytt väde eftersom man renoverat, bytt garage, eller familjemedlemmar som också ska bruka bilen. Dessutom så tvingar man medlemen till att uppdatera sina kontaktuppgifter varje år och har man kontakt med medlemmarna så är det lättare att ordna träffar och aktiviteter.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #3 skrivet: maj 27, 2010, 11:27:27 »
En fråga...kan man tänka sig att Oldtimerverksamheten på något sätt sammanförs eller kombineras med verksamheten på bimmerforum? Vi kan erbjuda en utmärkt plattform för både forum och annan information. Jag kan också tänka mig att någon representant för oldtimers ingår i staben av moderatorer.

Finns det intresse för detta så finns det några olika möjligheter att realisera det.

Utloggad BMW-Båstad

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 196
  • För BMW Entusiaster - Bimmerpower.org
    • Causika Holding
« Svar #4 skrivet: maj 27, 2010, 11:42:54 »
KilRoy: Precis min tanke! Det är ett utmärkt sätt för medlemsvård och på så sätt kunna hjälpa varandra att byta erfarenheter, delar och information.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #5 skrivet: maj 27, 2010, 15:58:26 »
KilRoy: Precis min tanke! Det är ett utmärkt sätt för medlemsvård och på så sätt kunna hjälpa varandra att byta erfarenheter, delar och information.

Vi är öppna för olika förslag och lösningar. Vi kan också erbjuda teknisk hjälp om så behövs.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: augusti 28, 2010, 16:07:19 »
Något för oss som har oldtimers att begrunda.

Läs årsmötesprotokollet på länken:  

http://www.bmwcs.com/oldtimer/

Hur har det gått, Leif?

Utloggad Leif L

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 538
    • www.e28klassiker.se
« Svar #7 skrivet: augusti 30, 2010, 12:05:58 »
Jadu...vet inte något....jag är ju inte på något sätt involverad i detta...ville bara förmedla mötesprotokollet här som ett info till alla.

Men jag hoppas att det dyker upp nån form av info i de olika BMW forumen om vad som kan hända i framtiden.

Reklampartners