0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Allt går att manipulera. Det är fortfarande den gamla hederliga skolan som gäller...syna av servicehäftet med avseende på stämplarna. Ring sedan i tur och ordning och hör dig för med de serviceställen som är angivna.
Nja, nyare BMW är det lite svårare att manipulera. På E90 räcker det att du stoppar in nyckeln i en dosa hos BMW så får du fram det mesta om bilen, exempelvis miltal, när den servades sist, vad som ska behövas servas inom kort etc.
Tyvärr finns det utrustning för att programmera om nycklarna med. Så jag skulle aldrig lita på en kontroll av bilens lagrade mätarställningar.Servicebok har jag sett på Ebay, stämplar är ju lätta att förfalska.Så garanti-reparationer som noterats i tyska BMW's register är väl det enda som inte går att manipulera lätt. Men har bilen inte varit inne på sådana reparationer finns det ju inget noterat...
Nu hämtade vi bilen, mycket vacker och proppfyll utrustade, även med kylskåp till champagne.Komplett servicebok t.o.m fram början när den såldes i Tyskland, alla service är gjorda även i SverigeKommer snart med komplett presentation, utrusningslistan och bilder efter ny tvätt.
Var finns kylfack på din 745 så jag kan kolla om han har inte det också.