Warning: ob_start(): class 'Closure' does not have a method '__invoke' in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499

Notice: ob_start(): failed to create buffer in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 499
Polisen kan få scanna registreringsskyltar

Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Polisen kan få scanna registreringsskyltar  (läst 3614 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /www/bimmerpower.org/public_html/Sources/Aeva-Embed.php on line 378

Utloggad franke

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1109
  • E61 520d M-sport
    • Carstuff.se
Polisen kan få scanna registreringsskyltar
« skrivet: februari 24, 2010, 17:15:28 »
...Rikspolisstyrelsen vill utrusta landets polisbilar med kameror som automatiskt läser av registreringsskyltar.
Kamerorna kommer att underlätta polisens arbete och hjälpa till att lösa brott, det menar Rikspolisstyrelsen som nu skall utreda frågan.
Klickljudet  talar om att en registreringsskylt är avläst. Kamerorna kan monteras så att de avläser registreringsskyltar runt om hela polisbilen. Kamerorna avläser en skylt i sekunden och larmar om en bil är till exempel stulen, eller om en bil tillhör en efterlyst brottsling...

Så här används det i USA:

Automated License Plate Recognition
Driver webshopen www.carstuff.se

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
SV: Polisen kan få scanna registreringsskyltar
« Svar #1 skrivet: februari 24, 2010, 18:56:40 »
Utvecklingen går framåt!
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Tarantino

• Senior
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 73
  • A Royale with cheese
« Svar #2 skrivet: februari 24, 2010, 20:01:49 »
Detta är ju bra nu när skattemärket är borta!
728i -97

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #3 skrivet: februari 25, 2010, 13:00:47 »
Systemet används mycket framgångsrikt i England bland annat. Det kommer sannolikt även att införas i Sverige.

Virgo

• Gäst
« Svar #4 skrivet: februari 25, 2010, 13:12:25 »
Har sett något program på TV4 Sport där dom visar hur systemet fungerar i England. Systemet finns snart i en polisbil nära dig ( 8)).

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #5 skrivet: februari 26, 2010, 11:45:53 »
Så länge att man har ren mjöl i påse då är det inget att vara rädd för.
Sund bara att Sverige alltid vänta att saker och ting ska beprövas i andra länder innan de satsa själv för det.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #6 skrivet: februari 26, 2010, 14:33:16 »
Tycker det verkar vara en bra idé. Polisen ska i mitt tycke få tillgång till all ny teknik, som underlättar deras arbete, så fort det kommer ut på marknaden.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Reklampartners