Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Intressant projekt i tidningen Automobil.  (läst 2695 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
  • Kön: Man
Intressant projekt i tidningen Automobil.
« skrivet: februari 20, 2010, 20:44:24 »
Ett litet tips bara. Läste i senaste numret av automobil (2.10) att det har införskaffat en ny projektbil, närmare bestämt en 328 E36 Touring. Målet är att ta fram en trevlig banbil med enkla medel (nåja), budgeten är iaf begränsad.

Dessa projekt brukar vara väldigt intressanta att följa, rekommenderas mao.

X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
SV: Intressant projekt i tidningen Automobil.
« Svar #1 skrivet: februari 21, 2010, 10:38:19 »
Supertack för tipset Gemini!  :) Eftersom jag ska fixa min Compact så den duger för lite banåka så är detta jätteintressant för mig.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #2 skrivet: februari 21, 2010, 21:03:56 »
Ja, ska bli intressant att följa båda dessa projekt.  :)

Kul att du väljer att använda en compact, blir nog en körglad krabat.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Rquired

• Senior
  • Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 33
« Svar #3 skrivet: februari 21, 2010, 23:07:34 »
Ytterst intressant, mysig sak den där  :D
"I hate the sound of understeer, it´s like the sound of disapointment"
-Top Gear

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: februari 22, 2010, 19:42:46 »
Ja, ska bli intressant att följa båda dessa projekt.  :)

Kul att du väljer att använda en compact, blir nog en körglad krabat.
Öh, tror nog Automobils projekt blir lite roligare än mitt.  ;) Det fanns en tanke bakom valet av en Compact, och det är att den är rätt mycket lättare än övriga bilar i E36-familjen. Detta såg jag som ett måste då jag faktiskt sålde 540´n för bättre bränsle-ekonomi och därmed ville ha en "klen" fyra och då funkar ju inte "tunga" bilar. Kommer inte ihåg några siffror men jag vet att coupén är ca 40kg tyngre än sedan, och Compact är ytterligare lättare. Det står 1290kg tjänstevikt i mina papper trots AC och taklucka. Sedan inbillar jag mig att Compacten är mer levande med sin E30-bakvagn, och den är minst sagt levande nu när det är vinter.  ;D
Sitter och kollar mycket på rejsa.nu just nu på andra E36-projekt, men Automobil kan jag ta med till sängen.  ::)
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Helmut S.

• Senior
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 157
« Svar #5 skrivet: februari 25, 2010, 12:33:46 »
Bra tips.

Davve: Risken med att kika på rejsa.nu är att ditt projekt kommer bli betydligt dyrare i slutändan än vad som var tänkt från början. Men det är sådant man får ta.  ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: februari 27, 2010, 14:29:53 »
Davve: Risken med att kika på rejsa.nu är att ditt projekt kommer bli betydligt dyrare i slutändan än vad som var tänkt från början. Men det är sådant man får ta.  ;D
I know...  :o Men än så länge går det bra, jag har köpt på mig en del prylar men det är rätt billigt än så länge, och jag måste hålla det så. Mitt uppe i en husrenovering och som de flesta utan kunglig bakgrund eller shejker i släkten är jag är inte gjord av pengar.  ;) Har utöver tråden i Medlemsprojekten här också en egen tråd på rejsa förresten: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62130

F.ö. kan ni andra som är nyfikna på Automobils 328-projekt skippa första numret med projektet och vänta tills nästa som kommer den 9 mars, i första numret handlar det bara om själva tankarna bakom valet och själva köpet.

Reklampartners