Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Widescreen?  (läst 6772 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Widescreen?
« skrivet: februari 20, 2010, 09:51:49 »
Kan man på något ställe i inställningarna ställa så Bimmerforum blir mer anpassat till 16:9 formatet? Jag får sitta och scrolla i sidled för att se vissa bilder och har samtidigt väldigt mycket tom yta på sidorna.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
SV: Widescreen?
« Svar #1 skrivet: februari 20, 2010, 10:07:21 »
Jag håller med din uppfattning att det är lite problem.
Det bästa är att inte har större bilder än vad texten är då är det inget problem med att skrolla fram och tillbaka
Det finns säkert en lösning för det men det gäller att hitta vilket så det blir likadant för alla.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad MrB

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 769
« Svar #2 skrivet: februari 21, 2010, 01:21:26 »
Det finns en lösning, Men den ligger på forumets inställningar för Admin.
Men det blir då svårt med forum banner (att grafiskt göra det snyggt). Sätter man ingen bredd på forumet blir det lika brett som kärmen/fönstret och det ställer helt andra krav på Ex en forumbanner. Det blir även väldigt besvärligt att organisera en portal med text och bilder. Därför väljer man ett format som passar dom flesta skärmar. 
Rebell Design !

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • malvefors.se
« Svar #3 skrivet: februari 21, 2010, 09:09:03 »
Okej, jag hade en liten förhoppning att det var en kryssruta jag inte hittat. Är så på ett annat forum jag hänger på.

Utloggad Dekagon

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 111
« Svar #4 skrivet: februari 27, 2010, 10:13:14 »
Att bannern kan se lite "ful" ut håller jag med om. Men i övrigt borde det inte vara några problem. Kan vi inte bara prova att ändra så att bredden anpassas till webbläsarens fönster? :)

Eller ställa in en större fast bredd än det är idag. Så här små skärmar sitter ju ingen på längre :) O är det ett fåtal som gör det, så får väl dom scrolla i sidled tills dom köpt skärm med högre upplösning. Måste vara bättre att kanske 5pers. får scrolla än att ALLA andra får göra det :)

Utloggad MrB

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #5 skrivet: februari 27, 2010, 10:36:48 »
Här kan jag inte ändra något. Men på Bimmer testforum är jag Admin. Där har jag nu ändrat till full forum bredd.

Om man nu minskar ner sidan får man problem med att forumbannern, som är en länk. Den lägger sig över inloggning. Grafiskt blir det även väldigt svårt att organisera portalen. Men jag håller med, och önskar vi kunde hitta en lösning. Titta här http://sverigeland.com/bmw/index.php?action=forum

Och om det är någon som har ett tips om hur man gör för att få till det bättre. Jag tar gärna mot förslag  :)
Rebell Design !

Utloggad Dekagon

• BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: februari 27, 2010, 10:51:53 »
Om man bara ökar den fasta bredden? Då går även bannern att göra i fast bredd som den är idag så att säga.

Utloggad MrB

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #7 skrivet: februari 27, 2010, 10:55:01 »
Om det bara kunde gå att ställa ett minimum bredd. Så skulle det vara löst! och bli bra
Rebell Design !

Utloggad MrB

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #8 skrivet: februari 27, 2010, 10:57:09 »
Om man bara ökar den fasta bredden? Då går även bannern att göra i fast bredd som den är idag så att säga.
Jo, men då får dom med små skärmar scrolla i stället.
Rebell Design !

Utloggad Dekagon

• BMW Senior Medlem
« Svar #9 skrivet: februari 27, 2010, 11:23:18 »
Men som sagt, hur många är dom som sitter på en skärm med lägre upplösning än 1280x1024 idag? Kan inte vara mer än ett extremt få antal. Bättre att dom scrollar, än att vi alla andra får scrolla? Dom som sitter på lägre upplösning får ju också scrolla vid bilder osv. oavsett vad vi sätter bredden till. Bättre att förbättra för merparten av användarna? Sen kan man alltid försöka lösa det på ett bättre sätt för ALLA, men man kan ju göra det man kan så länge så att säga?

Utloggad MrB

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
« Svar #10 skrivet: februari 27, 2010, 11:57:12 »
Jo. Men det är ett beslut för bimmerforums Admins.

Hur som helst, så är det bra att frågan är uppe. Går att lösa det tekniskt och var gränser ska gå  8)
Rebell Design !

Utloggad Dekagon

• BMW Senior Medlem
« Svar #11 skrivet: februari 27, 2010, 12:07:36 »
Japp absolut :) läser dom här eller behöver man meddela dom på något sätt att kolla denna tråd?

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #12 skrivet: februari 27, 2010, 12:12:29 »
Jag har noterat tråden. Jag sitter just nu med en 19 " plattskärm med 1024 x 768 i upplösning och forumbredden är identisk med skärmbredden.

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • malvefors.se
« Svar #13 skrivet: februari 27, 2010, 12:32:20 »
Här kan jag inte ändra något. Men på Bimmer testforum är jag Admin. Där har jag nu ändrat till full forum bredd.

Om man nu minskar ner sidan får man problem med att forumbannern, som är en länk. Den lägger sig över inloggning. Grafiskt blir det även väldigt svårt att organisera portalen. Men jag håller med, och önskar vi kunde hitta en lösning. Titta här http://sverigeland.com/bmw/index.php?action=forum

Och om det är någon som har ett tips om hur man gör för att få till det bättre. Jag tar gärna mot förslag  :)

Oh Yes!! Så där skulle man vilja ha det. Brett och bra.

Utloggad Dekagon

• BMW Senior Medlem
« Svar #14 skrivet: februari 27, 2010, 12:34:51 »
Jag har noterat tråden. Jag sitter just nu med en 19 " plattskärm med 1024 x 768 i upplösning och forumbredden är identisk med skärmbredden.
Shit! Måste ha ikoner stora som 22"-hjul :)

Reklampartners