Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: "Poliser trakasserade journalist"  (läst 1112 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
"Poliser trakasserade journalist"
« skrivet: februari 13, 2010, 14:37:47 »
Tyvärr finns alltid amatör poliser som har kvar dansmjölk bakom öronen.

En journalist och debattör som fotograferat poliser i tjänst upplever sig ha utpressats att radera bilderna. Och är nu själv polisanmäld för brott mot personuppgiftslagen.
*
http://tuggarna.posterous.com/polisen-som-mitt-i-tunnelbanan-star
*
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/296989-poliser-trakasserade-journalist
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
SV: "Poliser trakasserade journalist"
« Svar #1 skrivet: februari 14, 2010, 10:58:15 »
Tyvärr finns det rötägg inom alla yrkeskårer och människogrupper, bland journalister och poliser också.  >:(
Har bara läst den ena artikeln, den på nyheter24.se, och det går inte heller utesluta en viss vinkling av händelsen, journalister är rätt duktiga på det.

BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
SV: "Poliser trakasserade journalist"
« Svar #2 skrivet: februari 14, 2010, 11:21:09 »
Jag håller med att journalister kan berätta lite vad som helst men i detta fall, det inte är i journalist intressen att göra det, det är för mycket som står på spel och jag gillar att Jasper tåg ut det ändå på nätet med bilder när han blev hotad att inte göra det, han har säkert bra advokater som kunde ge honom klar tecken.
Att polisen tvingade honom att ta bort bilder är lite bevis att de inte hade ren mjöl i påse, som tur, Jesper kunde ta fram tillbaka dessa bilder och fim.
Undrar hur reagerade dessa 2 idiotiska poliser när de såg sig själv på nyheter24.se, rätt åt dom! 
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners