Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: E34 - fanns glaslucka i Europa eller var det bara tillval i USA?  (läst 2279 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mixtus

• Senior
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 368
  • Kön: Man
E34 - fanns glaslucka i Europa eller var det bara tillval i USA?
« skrivet: februari 11, 2010, 22:35:06 »
Frågan gäller bara E34 sedan - inte touring.

Läste om s.k. "Four Season Moonroof" som enligt uppgift fanns som tillval i USA, men vad är det egentligen som gäller: Fanns glaslucka som tillval för sedanen i Europa? Eller fanns det bara i USA? Och om det är ovanligt - hur många exemplar med glaslucka rullar det egentligen på vägarna idag? Osäker på om jag har missat något här, men det verkar som att de flesta exemplaren har plåtlucka - eller?

Kommenteras t.ex. i denna länk: http://www.beanmer.com/?p=75

Utloggad Stephan735i

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 94
SV: E34 - fanns glaslucka i Europa eller var det bara tillval i USA?
« Svar #1 skrivet: februari 12, 2010, 01:02:23 »
Som jag förstått det gick glastaklucka ENDAST att få som eftermontage = ytterst få exemplar har glastaklucka, har även läst om att en handlare i USA slängt glasluckor när det var dags att rensa i lagret, ska ha gått att få även i Europa. Tror att det endast var i början och det togs bort innan E34:a slutade tillverkas.

Stephan

Utloggad Mixtus

• Senior
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 368
« Svar #2 skrivet: februari 12, 2010, 02:48:10 »
Intressant. Jag hittade faktiskt en tråd om just detta, att en handlare helt enkelt gjorde sig av med glasluckorna. Känns trots allt som ett ganska sjysst eftermontage om luckorna kom "original" från BMW. Hittade dock inget artikelnummer på realoem.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
« Svar #3 skrivet: februari 12, 2010, 08:54:57 »
Glaslucka är aldrig fel, hade det på en av mina gamla M535:or (E28). Inte helt vanligt det heller.

Skulle gärna haft det på E34:an.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Reklampartners