Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW-loggan?  (läst 3982 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dr Tinnitus

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 125
BMW-loggan?
« skrivet: juni 23, 2009, 18:54:38 »

Jag ser att ni använder BMW-loggan på forumet.

Har ni godkännande från BMW för att få använda den? Om inte så är risken stor att BMW blir sura och skickar sina advokater på er och de kan kräva omedelbart borttagande och ev. ersättning för användandet. Vilket kan bli väldigt dyrt.

Så, har ni koll på om ni får använda loggan eller inte?

Dr Tinnitus

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
SV: BMW-loggan?
« Svar #1 skrivet: juni 24, 2009, 00:32:00 »

Jag ser att ni använder BMW-loggan på forumet.

Har ni godkännande från BMW för att få använda den? Om inte så är risken stor att BMW blir sura och skickar sina advokater på er och de kan kräva omedelbart borttagande och ev. ersättning för användandet. Vilket kan bli väldigt dyrt.

Så, har ni koll på om ni får använda loggan eller inte?

Dr Tinnitus

Nej, vi har inget godkännande från BMW när det gäller att använda BMW-symbolen på det sätt vi gör. Nu använder vi ju inte BMW-symbolen i vår banner t ex utan enbart som markör för nya trådar/inlägg.

Trots det så har du en poäng, jag skall kolla upp saken imorgon.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
  • Kön: Man
« Svar #2 skrivet: oktober 09, 2009, 07:47:33 »
Som sagt, har vi fått klartecken på användandet av BMW-loggan?
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Daniel

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 652
« Svar #3 skrivet: oktober 09, 2009, 10:59:09 »
Jag tror inte BMW bryr så mycket om det, annars skulle de jaga varenda pirat-företag som trycker BMW-loggo på T-shirts, kepsar, nyckelringar etc. Däremot skulle någon biltillverkare sätta dit en BMW-logo på sin Lada, Vaz etc så skulle de agera. Men på ett forum där det länkas och skrivs om BMW? Tror inte det, i så fall får de jaga varenda forumist.  ;)
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Bayern.

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: oktober 09, 2009, 12:52:45 »
Återkommer med ett svar idag eller i början på nästa vecka.

Utloggad andreas_lofgren

• BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 669
  • Kön: Man
  • <>
« Svar #5 skrivet: oktober 09, 2009, 17:02:26 »
I värsta fall kan man ju blurra loggan på huven. Alla ser att det är en BMW ändå pga njurarna. Men detta gör vi inte förrän BMW aktivt har bett oss ta bort bilden. Med stor sannolikhet bryr de sig inte.
//Lövet
I garaget: BMW Z4 3,0

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
« Svar #6 skrivet: oktober 09, 2009, 17:22:27 »
I värsta fall kan man ju blurra loggan på huven. Alla ser att det är en BMW ändå pga njurarna. Men detta gör vi inte förrän BMW aktivt har bett oss ta bort bilden. Med stor sannolikhet bryr de sig inte.

Bilden i vår banner dvs bilden på bilen är inga problem för BMW. I sådana fall skulle man inte kunna publicera bilder på BMW någonstans. Däremot kan dom möjligtvis ha synpunkter på att vi använder BMW-loggan inuti forumet som en markör framför varje forumdel. Jag tror knappt dom bryr sig.

Jag ringde BMW idag, deras företagsjurist lovade att ringa tillbaka men har inte ringt. Vi löser det i början på veckan.

Reklampartners