0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad kostar det?
Hur gör man vid besiktningen? Måste bilen återställas till standard inför varje besök hos SBP?
Det finns i dagsläget ingen möjlighet att besiktiga med kompressor så det måste plockas av ja.
Det är ju nackdelen med alla kompressor/turbobyggen tyvärr. Är kundpriset utan montering eller med?
Ja det är aningen kämpigt faktiskt att behöva plocka ner allt, men det är ändå bara en gång om året så det är värt det =)Vi har inte bestämt än om montering ska ingå men det är inte helt omöjligt.
Tack för infon! Vilka garantier lämnar ni på material + arbete i så fall?
Kan man göra det arbetet själv så kanske det skulle vara värt det, men att behöva åka till verkstad och få grejorna urmonterade. Iväg till bilprovningen, tillbaka till verkstaden igen och få grejorna återmonterade. Givetvis för en viss summa pengar varje gång. Även om effekten känns väldigt lockande så känns absolut inte det stöket och kostnaden alls lockande.Synd att det inte på något sätt går att få ett sådant bygge godkänt, det är ju trots allt inga amatörer som satt ihop kitet och med motsvarande bromsuppgradering är ju en sådan bil inte på något sätt trafikfarligare än en standard M3.
Det kan man kalla det för service! Tycker att det är mycket trevligt att Viktor kan svara på alla dessa frågor, mycket hjälpsam för oss som ibland undrar hur det går till.
Eventuellt så skulle vi kunna göra en lösning för våra kunder som har detta installerat där vi även kör bilen genom besiktning.Så man betalar ett fast pris så fixar vi det som behövs, besiktigar och monterar tillbaka allt.