Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Förslag - Underforum  (läst 2205 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Virgo

• Gäst
Förslag - Underforum
« skrivet: januari 28, 2010, 13:03:49 »
Jag tar mig friheten att komma med ett förslag om underforum i en ny tråd. Forumledningen har ansett att underforum i modellforumen är ett sätt att framtidssäkra forumet. Jag anser att det konceptet är både föredömligt och nödvändigt. Antalet nya modeller växer hela tiden och att blanda trådar om nya modellserier med trådar om gamla modellserier är otidsenligt. Jag själv är helt ointresserad av att läsa trådar om 20 år gamla bilar från 3-serien eller 5-serien.
Att öka på informationen genom att använda sig av underforum är det enda sättet att ha mycket information utan att forumet växer på höjden.
Mitt förslag är att forumledningen under en övergångsperiod lägger alla trådar i underforumen i huvudforumet men behåller underforumen för framtida bruk. Dessutom kan man göra underforumen osynliga för alla vanliga medlemmar, dom finns men syns inte.
Detta förutsätter att alla trådar i modellforumen i rubriken har en tydlig modellkod inskriven. Det gör dels att trådarna snabbt går att identifiera och dels är det lätt att flytta trådarna den dagen man bestämmer sig för att börja använda underforumen på riktigt. På  så sätt bränner man inte sina skepp.

För övrigt tycker jag att forumet ser bra ut med många forum/underforum med mycket information.

Förslaget är knappast nytt och forumledningen har säkert varit inne på tanken tidigare.

Utloggad Nautilus

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • Kön: Man
SV: Förslag - Underforum
« Svar #1 skrivet: januari 28, 2010, 13:28:28 »
Klokt och sansat förslag. Jag håller helt med, uppdelningen av huvudforumen i underforum med avseende på olika modellkoder ligger i tiden. En anpassning enligt förslaget medför att underforumen kan tas i bruk lite längre fram.

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #2 skrivet: januari 28, 2010, 13:46:48 »
Bra och konstruktivt förslag, Virgo!

Jo, vi har varit inne på dina tankegångar. Vi har också fått ett konstruktivt förslag från en annan medlem och tanken är att vi skall testa en delvis ny forumlayout på vårt testforum.

När detta är klart tänker vi invitera ett antal medlemmar på bimmerforum för att utvärdera det hela.

Generellt när det gäller uppdelningen av modellforumen så håller vi med dig. Att blanda trådar om gamla och nya modeller är otidsenligt. Att man gör det i M-forumet är en sak, många ägare av M-bilar intresserar sig även för gamla M-bilar. Detsamma gäller inte nödvändigtvis i 3-forumet och 5-forumet.

Viktor_M

• Gäst
« Svar #3 skrivet: januari 29, 2010, 19:43:49 »
Som nämnts tidigare, separata modellforum ligger i tiden och jag har sett flera engelskspråkiga BMW-forum som använder underforum.

Utloggad Malabar

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 258
« Svar #4 skrivet: februari 02, 2010, 15:55:29 »
Låter som ett förslag som är värt att testas.
540-95 6-växlad manuell - för bra för att säljas
M6 Coupé -06

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #5 skrivet: februari 02, 2010, 16:02:17 »
Bra förslag! Det kostar ingenting att testa på andra forumet
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners