Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Använda proxyserver  (läst 2004 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nautilus

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 160
  • Kön: Man
Använda proxyserver
« skrivet: januari 08, 2010, 12:23:43 »
Gå det bra att besöka forumet via proxyservrar?

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
SV: Använda proxyserver
« Svar #1 skrivet: januari 08, 2010, 12:51:28 »
Det går alldeles utmärkt under förutsättning att det inte är servrar som ligger i östblocket. Om man surfar via en proxy får man dock räkna med att hastigheten blir lägre. Det kan också vara så att vissa forumfunktioner fungerar sämre eller inte alls. Det går också bra att besöka forumet via egna nätverk och routers.

Utloggad Nautilus

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 160
« Svar #2 skrivet: januari 11, 2010, 22:45:35 »
Jag har märkt att jag ibland blir utslängd från forumet efter en stund. Gör jag något fel eller är det något annat som spökar?

Utloggad kilroy

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3747
« Svar #3 skrivet: januari 11, 2010, 22:55:07 »
Du gör sannolikt inget fel. Det finns en begränsning i programskriptet som plockar bort alla inloggade användare efter 60 minuter om dom inte är aktiva. Det innebär inte att man loggas ur utan bara att man registreras som "icke aktiv". Sannolikt är det detta som du drabbas av. Så fort som du besöker bimmerforum igen och klickar i någon forumdel (eller uppdaterar din webbläsare) så räknas du som aktiv igen.

Simma lugnt med andra ord!

Reklampartners