Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Värmen i kupen försvann 518i E28  (läst 9262 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davve

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1586
  • Kön: Man
SV: Värmen i kupen försvann 518i E28
« Svar #15 skrivet: oktober 12, 2010, 21:15:38 »
Jaha, då är det nog fel på denna på min nya vinterkärra, dels kommer det ingen vidare värme, dels så tycker jag inte jag får någon reaktion när jag vrider på värmereglaget.  ??? Motortempen verkar vara ok, den brukar ligga lite över mitten på mätaren.
Jag har hittat mitt fel, det finns ingen förbindelse mellan värmereglaget och värmeventilen! Detta av den enkla anledningen att min bil har ett elektroniskt reglage men den dit-transplanterade motorn, M10B18, har en manuell värmeventil som kräver manuellt vred med vajerkabel. Så just nu har jag ställt värmeventilen under huven på max värme, sedan reglerar jag temperaturen med friskluftspjället... Detta går att lösa, jag behöver ett manuellt vred och en kabel alt. en elektroniskt värmeventil. Frågan är dock om en elektronisk värmeventil passar på M10B18 dragning av kylvattenslangar? Eller om jag orkar ta tag i det, jag ska ju bara ha bilen över vintern.
BMW 318ti Compact (trackday-toy) -95
Volvo S60 2.4t -02 //  Audi 80 1.8S -89 // Chevrolet Van G20 (kompisprojekt) -88

Reklampartners