Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Snökedjor från Biltema?  (läst 4871 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 320iSE90

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 288
Snökedjor från Biltema?
« skrivet: december 30, 2009, 21:22:50 »
Någon som har erfarenhet av snökedjor från Biltema. Var in och kikade lite där idag nämligen. 189 kr/paret är inte så saftigt direkt.

Är också lite sugen på dessa, lägre vikt och smidigare att ha med i bagaget gör det rätt intressant faktiskt:
http://www.autosock.nu/

Men de kostar betydligt mer.

Det lustiga var att jag hittade "kopior" på dessa hos Biltema för 400 kr/paret. Tror ni de håller måttet?

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
SV: Snökedjor från Biltema?
« Svar #1 skrivet: december 30, 2009, 23:22:11 »
Kan bara säja att Biltema har bättre kvalitet på sina produkter än för 25-30 år sen, jag skulle inte neka och testa dessa och se hur dom är. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
  • Kön: Man
SV: Snökedjor från Biltema?
« Svar #2 skrivet: december 31, 2009, 09:50:59 »
Riktigt intressant. Har också haft funderingar på att införskaffa något liknande. Snökedjor är väl något otympliga att dels ha med i skuffen samt att montera vad jag förstått. Dessa sockor ser lovande ut i dessa avseenden. Men att de har lika god funktion som rejäla snökedjor ska man nog inte förvänta sig.

Tydligen har de fått godkännande att användas ist för vanliga snökedjor på vissa håll.

Se här (saxat från motormannen.se):

"Autosocks är behändiga alternativ till kedjor, om du skulle köra fast och slira. Sockorna är lättare att montera än snökedjor. Men på vägar där kedjor är påbjudna kan det hända man inte godkänner sockorna, i alla fall inte formellt. På sådana vägar ska det vara riktiga snökedjor i stål. Österrike godkänner dock sockor av norska märket AutoSock på sina snökedjevägar."  
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Reklampartners