Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: E38 Söker min gamla bil  (läst 4180 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Menghini

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
E38 Söker min gamla bil
« skrivet: december 26, 2009, 19:39:40 »
Halloj.... Tänkte att här borde vara det absolut bästa stället o söka en fd E38 på.
Jag söker efter min gamla E38 jag gjorde iordning för en massa år sen. Nån som vet vart den kan finnas idag och om den är i hyffsat skick? Lite sugen på o söka upp den för o se skick osv på den för o kanske ha som brukis. Va en killer på sin tid :D

Lite tråkig då jag köpte den bara :)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
SV: Söker min gamla E38
« Svar #1 skrivet: december 26, 2009, 19:59:13 »
Kan tyvärr inte öppna dina länkar men om du vill veta var är din bil och vem som äger den kan du göra så om den finns kvar i transportstyrelsen. ;)
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordons-agaruppgift/Sms-tjansten-vem-ager-fordonet/
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
  • Kön: Man
« Svar #2 skrivet: december 26, 2009, 20:31:36 »
Var ju stiligast på sista bilden.  ;) Näera, den såg riktigt trevlig ut. Som sagt har du registreringsnumret tillhands så är det en lätt match att se om den är kvar i gamet. Skulle vara intressant att se hur den ser ut idag. Har du fler bilder från när det begav sig får du gärna lägga upp dem med.

Välkommen till forumet.

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Scheckheft

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 92
« Svar #3 skrivet: december 27, 2009, 00:21:13 »
netsix och bimmerman? Jag minns dig från AP-tiden. Trevligt att du hittade hit.
Mvh
Scheckheft

Utloggad Stephan735i

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 94
« Svar #4 skrivet: december 29, 2009, 23:15:05 »
Minns dig och den Fjordgråa? E38 740iA:n. Speciellt när vi stod ca 15 BMW vid vägkanten efter polisen stoppat på väg till Gävleträffen 2002.

Hmm jobbade inte du hos nån jänkebilshandlare på Sveavägen på den tiden?

Stephan

Utloggad Menghini

• Junior
  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 2
« Svar #5 skrivet: januari 17, 2010, 19:46:24 »
De lämnar ju inte ut personliga uppgifter på transportstyrelsen så man kan inte hitta adress osv där. Men hade vägarna förbi mitt gamla jobb och kunde med hjälp av deras uppkoppling till vv hitta den, fanns i kalix nu :)

sheckheft: Stämmer, thats moi

Stephan: Haha...ja, det där va kul som faen. Gick ju lite fort ett tag för vissa  ;D. Va väl nån som ringt in o klagat har jag för mig. Japp, jobbade där i 10 år, men slutade runt 2004

Utloggad Stephan735i

• Trusted Member
  • Senior Medlem
  • Antal inlägg: 94
SV: E38 Söker min gamla bil
« Svar #6 skrivet: februari 22, 2010, 01:00:04 »
Hittade precis en pappersbild på RSA868 från Gävleträffen 2002, det var en kul resa till träffen:) jag tror det var RS4:an med regnumret "Trosa" som ringde, eller så var det flera. ännu roligare var att jag var första bil och låg i 100km/h på motorvägen. Kompisen som var i mitten glömde de, han fick vare sig blåsa eller visa körkort :)

Lägger du en bud nu på RSA?

Mvh Stephan

Reklampartners