Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
Övriga diskussionsforum => Övriga BMW-diskussioner => Medlemsprojekt => Ämnet startat av: E3-Otto skrivet januari 17, 2013, 00:53:32
-
Efter lite peppning så lägger jag in lite info om min gamle 2800 -71 som har genomgått en förvandling under några år.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2005-12-05-2800o.jpeg&hash=d94ada9556561491ca614b485fd35c5dfcd96274)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ftomasfoto.weebly.com%2Fuploads%2F1%2F4%2F2%2F4%2F14247970%2F5640177_orig.jpg&hash=b937d69a4987f218c91d6694f1e42619f404c317)
Orginal, några år efter inköp 2012
Slänger in fler bilder och info senare, nu har jag iaf börjat :)
/Otto
-
Tack! mycket trevlig modell för att vara då tiden. 8)
-
Jag började med att laga rost, lätta ur bilen och renovera en ALPINA B9 motor som skulle förses med Weber förgasare. Motorn fick räät mycket kärlek.
Hela bilen har blockats isär och allt är nytt eller renoverat.
lite blandade bilder
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2005-12-06-alquati3.jpg&hash=110377b0c606edc25f34ce5c43001239bb0d1fa9)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2005-12-06-frambroms.jpg&hash=757b93614113918c847c1a26c2a4ae8d1f8a190a)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2005-12-06-frambroms2.jpg&hash=cd58ce2bce7b671dab6d8130193c0f0fc0140f83)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2005-12-06-bakbroms.jpg&hash=e400e6dd433a7af819ff32c5d3173cac5a5ed2b1)
Ett handfräst givarfäste i magnesium :D
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-01-15-mgtrigg.jpg&hash=a5b462813d92186f9a59f046119be60885642cde)
Hembyggt 3" system
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-01-15-img_4804.jpg&hash=fd12b0d3fb2699117bc78ef6a19f5b9324cecc94)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-01-15-img_4806.jpg&hash=f7d5e652ff3b68d8313d8dd756d602b7e9ee3d31)
en spoiler som inte åkt på.... ännu :D
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-01-15-mvc002f.jpg&hash=d4a99aea74b32537d1f63dd68a1c6f379ef75be8)
Nya ALPINA kolvar
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-03-10-b9kolv.jpg&hash=e4ba66b201e5b7fd46dd7c652b5801250e1c8f9a)
Invägda och redo
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-05-13-kolvar2.jpg&hash=a974f934da8295b49b1dfe56dd4c76080998ce4c)
stakar invägda
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-05-13-stakar.jpg&hash=6f68f9f81b110af610708b67d4f3542b7545c05c)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-05-13-kolvar.jpg&hash=e1349b76592bc3542ab2cd05fd6d9b54b283794d)
Blocket borrat till första överdimension
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-05-13-cylle.jpg&hash=4edd64cb88a69a5bd6cff1f5518096e7482fc1d3)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-05-13-vev.jpg&hash=6d5e4ef30e7f57a43d6a1a7a2970d3ad888607f3)
Bromsservo från 2002tii som är nedvinklat för bra frigång för trattar, skiljeväggen till frisluftintagen bortlättat.
Tändsystemet Electromotive hpx
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-05-13-motorrum.jpg&hash=ace24cbc174a9db40125d73261668682e5f26df8)
lite renoveringsprylar
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2006-05-13-prylar.jpg&hash=f80c35b2d3c229063fc2a4f7c607665a867fb2b0)
BMW CS årsträff på Kinnekulle 2004
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi139.photobucket.com%2Falbums%2Fq305%2Fplexan%2FCar%2520pics%2Fe3ottoskillcontest.jpg&hash=79660d2c580c518c0e9911257548228ad139fc04)
2007 EN M5 E34 införskaffas och återgår till kretsloppet
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2007-12-14-m5grenror.jpg&hash=c9bb214421808b57bca6a616d9306d21aaffc9b3)
provmontering
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2007-12-13-m5_2800.jpg&hash=2d923ae6fd3b09961d1d4aafe51228be454f1b97)
motorn totalrenoveras, börjar med att hitta sprickor i motorblocket
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2007-12-14-sprickor.jpg&hash=cd0612969af05a4d103298821e04d948a03f663e)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-07-genfaste.jpg&hash=d1c5c3353c7e91bf96090fd76d396b3995c35600)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-07-spolkapa.jpg&hash=7e59b0f40c04414e62ed97eb721d8bbfe7f57e5a)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-07-transkapa.jpg&hash=6c943b00af587edf1ac91380f272992b3f3d31f5)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-07-vattenror.jpg&hash=9f79876e425fc68f9c08115c5ad9bb7971a305e1)
polerade ventiler
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-16-cimg4732.jpg&hash=b4ca4a51a5074c1e4d1bd5a84f0d145764eeae9e)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-16-cimg4734.jpg&hash=d727208803dcda0227d8d25ce8f19682db9c1800)
Annat tråg
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-16-cimg4737.jpg&hash=b7e3f6a68e26b6aaa33bc70d3b34e3fd7600fd12)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-19-cimg47542.jpg&hash=65f89af8b363fdf390b2d4a16faf5c52cdf77f16)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-26-cimg4761.jpg&hash=1e030215cc31453d00ba8134fb910e4c44d662a8)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-26-cimg4763.jpg&hash=b3140e30379023adb7afa4d9e6a2f1a414e87682)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-26-cimg4765.jpg&hash=43d71d6eeef2bc9cf166384ed91e5f1996101dc9)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-02-26-cimg4766.jpg&hash=5182b29193c69c00efbae790e2a6f0305182f618)
Nya Weber 50
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-04-15-cimg48342.jpg&hash=ad6e898f0093a49caaa1f05277fa48d448abd2e3)
Nytt tändsystem Electromotive XDi2
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-04-15-cimg48272.jpg&hash=4c4e54569994db1d927e8737551917b0bc977b4f)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-04-15-cimg48292.jpg&hash=8b35793381208e4c1ac7779e1acee3d65b879413)
provmontering av webar med mina specialinsug
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-04-20-fram.jpg&hash=6145a336c632a8fc96f2a98334c20625af9c5035)
modifierat grenrör
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-05-04-cimg0119.jpg&hash=d3416aa29c33f3263ee7366f02f6cfed766542e4)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-05-04-cimg0115.jpg&hash=2502c7d1ad52df7a0865dd7717294d655a4e9a94)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-05-04-cimg0118.jpg&hash=50e73e0036b87a2871c9a6c2412a66c90613bd70)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-05-09-cimg0129.jpg&hash=0650bb233365eccde5b83d91c5a3a74c7874af00)
Nytt motorblock med kolvar
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-05-09-cimg0132.jpg&hash=92b5e3c5480873368dd208b8ab36f685e75a7e13)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-05-09-cimg0134.jpg&hash=7ecb546a6d28aa29ed99f2f6aff1b3bb8ea4db5c)
konstruktion av motorfästen
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-05-11-cimg0155.jpg&hash=8cbd4075d1854642b0ca804be3286093944aca29)
ytbehandlat grenrör
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-05-31-grenror.jpg&hash=9e3f3cbe7e3190fa96bfa4b7f6fa1b548d47061a)
Sachs sportkoppling
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-06-29-lamell2.jpg&hash=eed60e22f40cb6cf1be1ef2944d0f2f447f7d1e0)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-06-29-tryckpl1.jpg&hash=a3eeb1e649be42d0d9ff1e37d6fd3cd7e137d949)
Aluminiumsvänghjul
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-06-29-jbr.jpg&hash=0ec8099b00058e633c387b0b3bebb99f178ff67c)
motorfästen
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-06-29-motofaste.jpg&hash=9c7f0c9e1db6887178895bcc9d9e109382651dae)
generatorn färdig
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-01-generator.jpg&hash=8689d72741ec1876e03f7e93412a2674b18c00b1)
Modifierade vattenrör
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-04-vattenror.jpg&hash=d4454c6db3632cd9e816ac0021e50e0f9cc38f51)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-04-vattenror2.jpg&hash=dcac82f8a591b571d67f744937af82b21b28082e)
kolvarna invägda
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-04-kolvar.jpg&hash=5597965fc6074c43b8243e73030c544df4b8fac8)
stakarna invägda
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-04-stakar.jpg&hash=d77cdd326504b6c0069440ed2f3ba15932b15d11)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-27-kolvstake.jpg&hash=59fc1ffad556a7148f684573c8c898dd7220d3a4)
Motorblocket monteras ihop
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-27-vev.jpg&hash=89da7be5848629309bc1e31c5b5c0e74ba397655)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-27-block.jpg&hash=2a8d93d3b352f64d09dd8f5fa8dfc3ec17dd4e50)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-27-oljepump.jpg&hash=565fcded0024ff0214432ce536e8ee7bd4d81937)
Köhler slipade in ventiler och mirafärste sätena och monterade till nya fjädrar
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-27-topp.jpg&hash=2cdc57065f3eafcd8992782349a57b97ecb6b724)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-07-27-topp2.jpg&hash=ed17d5ec31251e86fa076ccba811ee2e5c6644a2)
kylvattenbehållaren på ny plats
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-08-09-motor2.jpg&hash=778cce1e9b0d1c53ee4c4fb29868098bed2919e0)
Lambdasensor på plats
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-08-09-lambda.jpg&hash=aeb3c87f5b80c2ce0621728ba69bda826b780abb)
Förgasare monterade
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-08-21-motorweber.jpg&hash=1d2558901ce8a54a544f5c2412fd88431527e3ad)
Nya fälgar 10x17 bak och 8,5x17 fram 3delade AC schnitzer
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-12-20-cimg1206.jpg&hash=e62bc481baf31dddcfb15bc8a6a12d3eda73dfdf)
Dom tog i lite överallt... inget som inte går att lösa :D
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-12-20-cimg1194.jpg&hash=eddf4d02401dd98c5cb69fdff3fe089f8bbe5f90)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-12-20-cimg1193.jpg&hash=cdbfcecccc4e5b1e2f920a4aa67b22afea69cf60)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-12-20-cimg1187.jpg&hash=b0cc331064eede681a3a947b8e47414502ca3e9f)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-12-20-cimg1188.jpg&hash=377c082148dbf15617251c6aa7136a210fd30d53)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2008-12-20-cimg1199.jpg&hash=5152f643fc6eecd3ee30ee4baab798000939bbfc)
Monterade dit solida bromskivor bak istället för ventilerade så fick jag in fälgarna en bit
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2009-03-01-cimg1564.jpg&hash=967dd0e1888bb42bfa339f1560d38da155673bc3)
förstärkt länkarmarna
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2009-03-01-cimg1565.jpg&hash=05495bdde181db48923bac03640861ec541b323f)
monterade en större fläkt (låter som ett jetplan)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2009-03-01-cimg1550.jpg&hash=1a87c2c9f8baf3f494a0564322955f4d5696546b)
Nytt fäste i magnesium till bränsletrycksregulatorn och flytt av denna för att få mer plats för trattar
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2009-03-01-cimg1520.jpg&hash=81706e9f1fd7c9df8a2375557a848996ca36485f)
Elektronisk bränsletrycksmätare
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2009-03-01-cimg1562.jpg&hash=7512e149ebded942a547e2efeb56eda1aeb571ff)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2009-03-20-trattplats.jpg&hash=f7a18d9fdcaa4fb253bd7058aacc8751d3351233)
nya dragracingslicks
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Falpina.wastegate.se%2Falpina%2Fimages%2FCIMG1753.jpg&hash=18581149d2028a3d9855577283013ff8d811adec)
Catchtank och en rejäl bränslepump monterade, de två gamla pumparna räckte inte till
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2009-06-10-rimg0009.jpg&hash=17b79f616ed9f6d6cc4ba541d6bf6fb7c48aedf1)
En större bakaxel från en M635csi 210mm (orginal till vänster)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2010-01-20-cimg3786.jpg&hash=30fc865ac3f7b89d606bdbbfb6b3c054db796dfe)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2010-01-20-cimg3785.jpg&hash=a7828107b57504eb02a117aa109db0057b142d19)
Delar som behövs för modifieringen
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garage%2F5998-new_2010-01-24-brate1.jpg&hash=110d76a5da522e9aaa0bd56032167751872096be)
Bakvagnsbryggan och bilen modifierad
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garaget%2F5998_2010-04-08-cimg4194.jpg&hash=0d4b1fe673083ac4a9fa3b03152ab896d35313fa)
Orginal
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garaget%2F5998_2010-05-05-cimg3857.jpg&hash=b417f03b1bd5843172b13ddddcf3fedb4bfd5a3d)
Modifierad
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garaget%2F5998_2010-05-06-cimg4310.jpg&hash=a7781329d9d043b6c5647a6e3025c40dc69f1b22)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garaget%2F5998_2010-05-06-cimg4320.jpg&hash=46862dd20021ad7bdb07015ee3222f7a94123759)
Förstärkt difffäste
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garaget%2F5998_2010-05-06-cimg4271.jpg&hash=a2e1969a820dc2bc982352c245e24c0c5993cc44)
Custom drivaxlar i starkare material
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garaget%2F5998_2010-05-06-cimg4326.jpg&hash=ed7af59dc53965ca9f0037242af9058ab3e4da78)
Nytt fäderbenstag (modifierat)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_garaget%2F5998_2010-05-06-cimg4284.jpg&hash=e4b93628147a01f02d0c252407cf896e3a3b4883)
Sviestad
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-21-cimg4936.jpg&hash=86473c569b4d7a2bedce6c7e0746928e14f02f63)
Moholm
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-21-cimg4603.jpg&hash=458a3dec28d358aeab0dd6e7041ab04883a2356f)
Ring knutstorp 2010 (regn hela dagen.....)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-22-cimg5022.jpg&hash=8cb2d00299a3cc5b5fdc1996ed9ea4ab84e56509)
Lackad grill
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-22-cimg5601.jpg&hash=88b23de32c17d200208ad66c4c974d3d2800a3fc)
Ny schrickkam på insugssidan
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-22-cimg5647.jpg&hash=de7b4332f0739874c67353a696ef6657c80c1d00)
Ställbart kamdrev
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-22-cimg5750.jpg&hash=01ed8b1636a545b21eb85c62242554b183631d3e)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-22-cimg5761.jpg&hash=ef52740d5cfbc5a79492fc3a5564fd7cb18eb08b)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-22-cimg5784.jpg&hash=612863efd8368223aca38c602ce9f7a10fa08cce)
Bytt till AEM lambdamätare istället för Innovate som är SKRÄP!!!!!
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-22-cimg5859.jpg&hash=fcc388153764ab5005425daf87efab8c75726b01)
Efter lite bankörning behövde jag större frambromsar!!!
Skaffade Brembo aluminium ok
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-22-cimg6012.jpg&hash=7641912f9b75e7acf43a6ead3928ffc7ce793d8a)
Åkte på R-däck fram också
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-03-22-cimg6016.jpg&hash=4943c5ed10b91ae702f3124d49f68002bb14b1b7)
Nya ok
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2F_2011%2F5998_2011-04-02-cimg6027.jpg&hash=38523d077f1d8b196f292ce22353f99d596098f1)
Springbreak 2011 Mantorp
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-07-49_227986_10150254671386729_644161728_8655352_5121272_n.jpg&hash=5da3304e6d80b21d4b86196aa919173be6bf10f6)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-09-10_5718817905_ef57398276_o.jpg&hash=a53dd98c2d22262edb2674a4307939a1f94afe0c)
Finalen mot en kompressorladdad M3 E92 (gott att ta starten!)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-09-43_img_9816__m.jpg&hash=55c1b058fe09bbfbe4ec380d5faa1c0468a6b0ef)
Nersvarvade stötdämpare för mer sänkning
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-23-48_cimg7451.jpg&hash=2b4d4c0f524b6f9fab94e726023a3468f47bad18)
Sänkt
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-30-01_cimg7453.jpg&hash=e70336f42a7f7638eee6077a3f45423179ff977e)
Sviestad
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-25-00_cimg8093.jpg&hash=1f1c92c915b6beca6e52f4da863c3bdea7078557)
Anderstorp
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-30-49_cimg7974.jpg&hash=3d1c5512942aecaa9c1a9873e6b3b12fef038f53)
Bromsmontering
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-33-54_cimg0472.jpg&hash=49b9aacecb695e09ea61401f6536a95d6fbfd771)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-34-54_cimg0476.jpg&hash=20b9a0f11a9772b57df5575b594236c3c1a98a1f)
Nya nav med distansring för att få dit nya skivirna
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-36-19_cimg0475.jpg&hash=ddf3f650b44da24c083b7343b29ee22babd2592c)
Provmonterat
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-06-18-39-26_cimg0485.jpg&hash=098aa4a727ed7822fa4ab0c6ea392f9af2d68685)
Mina frästa okadaptrar
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-27-18-46-19_cimg8371.jpg&hash=37aad7fa06cd46b35fe7461849c3a9262cf4364b)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-27-18-46-44_cimg8374.jpg&hash=cf630389bd0ae97eb919c31de615fddf1e2b8778)
Stämningsbild med lite Jäger!
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-28-20-50-56_cimg8379.jpg&hash=cdc9cf4f40583ef30c3225b4f01be69f1bcbeb46)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-01-28-20-51-36_cimg8390.jpg&hash=556ba32b5772fc174d74c993f798ec12a6ff8ade)
Bytte även till en annan typ av huvudbromscylinder för att det ska fungera bra.
Mercedes cylinder faktiskt!
Gamla
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-02-05-23-44-31_cimg8406.jpg&hash=37cd1cedbbf03379d67d7d12846288c469bdd1ba)
Nya
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-02-05-23-45-44_cimg8413.jpg&hash=8fa137452dca40014bd21df0261141d6e378d2c9)
Sänktes även bak
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2012-03-12-00-49-57_cimg8712.jpg&hash=3743a6989573d079be0fbbe6bd8670954d5fe13e)
I vinter ska jag göra följande (om jag orkar :D )
byta växellåda
byta bakaxel
byta framvagn för mer camber
Service
Effektmätning:
BMW 2800 71 on dyno at Maxxtuning 090822 (http://www.youtube.com/watch?v=apUNpKTuPiE#)
Masterstarter (film från carne)
E3otto på Mantorp (http://www.youtube.com/watch?v=zRMvok5Xx5E#)
Springbreak Mantorp
BMW Springbreak 2012 BMW 2800 mfl. (http://www.youtube.com/watch?v=AOXbg5C04Yg#)
Anderstorp
BMW 2800 Anderstorp 2011 09 08 TPC (http://www.youtube.com/watch?v=FRxDKGU4OwE#ws)
Lite provkörning
bmw2800 2april.wmv (http://www.youtube.com/watch?v=5k-uE3_gKKE#)
Bästa repan på strippen hittils
Moholm 20100710 Mopar 48 turbo vs Mustang, BMW 2800 vs 2002 turbo, trabant vs cheva (http://www.youtube.com/watch?v=nMxdm3YXe5I#)
Sviestad
BMW 2800 bypass sviestad 20100802 (http://www.youtube.com/watch?v=Y1zkTTIeWIg#)
Det var några små axplock av vad jag gjort i garaget mm :D
Nu får det räcka för den här gången
/Otto
-
Hoj-oj-oj! Inte vet vad man ska säga, en av de finast projekt med motor renovering och andra ändringar som jag kunde se. :o ;)
Att kolla på hela inlägg och videon var en underbar stund som tog sin lila tid och tror att man behöver titta på flera gånger. 8)
Stort grattis! ;)
Hur upptäckte du sprikan i blocket? Var det innan topp montering eller efter montering?
-
Det här var bland det vackraste jag sett! Jag blir tårögd av glädje när jag ser en gammal klassiker förädlas och användas så här. :)
-
Det här var bland det vackraste jag sett! Jag blir tårögd av glädje när jag ser en gammal klassiker förädlas och användas så här. :)
Kan inte säga det bättre själv, wow! Jag har ju som sagt läst det mesta om den på rejsa men lika kul se en del av det igen. Motorljudet kan man ju dö för! :)
-
Hoj-oj-oj! Inte vet vad man ska säga, en av de finast projekt med motor renovering och andra ändringar som jag kunde se. :o ;)
Att kolla på hela inlägg och videon var en underbar stund som tog sin lila tid och tror att man behöver titta på flera gånger. 8)
Stort grattis! ;)
Hur upptäckte du sprikan i blocket? Var det innan topp montering eller efter montering?
Tackar!!
Jo sprickor i motorblocken är vanliga pga att det är så brutalt uppborrat och lite märklig konstruktion. Så jag kollade lite extra noga när jag plockade isär motorn för renovering.
Hade blocket varit OK hade jag köpt kolvar med högre komp mm. men nu sprack budgeten lite ;)
/Otto
-
Det här var bland det vackraste jag sett! Jag blir tårögd av glädje när jag ser en gammal klassiker förädlas och användas så här. :)
Tack, alltid roligt när andra uppskattar det man gjort! :D
/Otto
-
Kan inte säga det bättre själv, wow! Jag har ju som sagt läst det mesta om den på rejsa men lika kul se en del av det igen. Motorljudet kan man ju dö för! :)
Skoj, jo ljudet är helt underbart. Jag har länge velat bygga sidepipes som på 70talets BMW race bilar. Mao 2st rör ut strax bakom passagerar dörren. Men det är så hårda ljudregler för bankörning så det går inte... :(
/Otto
-
Fin projektråd du har skapat! bra bilder, kul att se ..motorljudet ger ju rysningar, grymt gött ljud :) det hörs på lååååång håll när du är på väg.. aha nu kommer Magnus ;)
-
Skoj, jo ljudet är helt underbart. Jag har länge velat bygga sidepipes som på 70talets BMW race bilar. Mao 2st rör ut strax bakom passagerar dörren. Men det är så hårda ljudregler för bankörning så det går inte... :(
/Otto
Det hade varit riktigt ballt! 8) Men som du skriver så sätter dagens dB-krav effektivt stopp för allt skoj. Tråkigt, motorer ska låta, särskilt häftiga sådana.
-
Det ha gott ett bra tag nu, vad händer, någonting nytt?
Längta efter fortsättningen. ;)
-
Lite underhåll på en av växellådorna, lite bökigt att skruva med men fina prylar är det! :D
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-02-26-00-57-07_cimg1821.jpg&hash=cda75bb8c732039f5260845e06e8abae3f7232db)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-02-26-00-58-13_cimg1828.jpg&hash=46d3e9a2dee28f0b44cf3274cc416370721a6b51)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-02-26-00-59-02_cimg1827.jpg&hash=ad5ba5a2e3ddf66005af2a245609af1cbe5adb59)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-02-26-01-00-00_cimg1834.jpg&hash=c4f2e26f314684a6e16c6dc89c2a381f56a42416)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-02-26-01-00-57_cimg1836.jpg&hash=4c02ebeb2ab2f9a0fabe77857b0f554d2b5461f6)
Nya länkarmar till den nya framvagnen som ska dit till sommaren för lite bättre kurvtagning. Även lite bromsprylar till 735an, resten hämtas imorgon, den är det ingen panik med iaf. :D
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-02-26-01-04-19_cimg1829.jpg&hash=838fe4ab9b17a282bf9f5d3633cdc45038ef8262)
/Otto
-
Riktigt pyssel bitar med växellådan, det gäller att inte tappa en skruv. ;)
-
Vilket arbete du lagt ner, härligt med ett projekt där man inte snålar in på något. Kul att du delar med dig av pärlan.
Med vänlig hälsning
Thomas
-
Härligt projekt! Riktigt läcker, och vilket ljud sedan!! En rak sexa med Webrar låter minst sagt sexigt!!
-
Jag måste tacka för alla fina kommentarer, värmer nu när man inte riktigt har energin som behövs för att meka :D
/Otto
-
Klart att man ska stödja finna projekt speciellt när du lägger ner mycket arbetet, lägger upp finna bilder med bra förklarningar. 8)
Det kan ge idéer till andra som vill göra nån liknande.
Vi är din Red Bull. ;)
-
Går framåt sakta men säkert.... Nu är den andra lådan, koppling och svänghjul nerplockade!
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-03-03-01-27-37_cimg1861.jpg&hash=ab9921b73aee83d6ed27fcfddc671e607db86cf2)(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-03-03-01-28-51_cimg1872.jpg&hash=66eb61089cfe24fcf742edf1dd3ce7522913f27c)
/Otto
-
Lite framvagnsdetaljer redo för blästring och lackering :)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-03-05-23-46-12_cimg1879.jpg&hash=4cf0ac99f1ac170226bae588c4c988f6e131b1ed)
-
Kan du visa skillnad när dess är blästrad klart och därefter klart från lackering?
-
Mer växellåda: :)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-03-06-01-57-42_cimg1880.jpg&hash=00ef24c20af448a683e9b68d8536b26e10c57cb0)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-03-06-01-59-45_cimg1881.jpg&hash=4dd0deb6faab5f207059f368ec6e2835f70c574c)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-03-06-02-01-16_cimg1884.jpg&hash=bfae1ecb68d26cd8ef7eebcfbf3b215756738ab1)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Frejsa.nu%2Fim%2Fuser%2F5998%2F2013-03-06-02-02-29_cimg1883.jpg&hash=3360aa54007848ab963a7dbd977289f7de86bb7b)
/Otto
-
Jag skulle inte ge mig på en sådan jobb men det gäller att våga. ;)
-
Kan du visa skillnad när dess är blästrad klart och därefter klart från lackering?
Blästras och lackas på samma ställe.
/Otto
-
Jag skulle inte ge mig på en sådan jobb men det gäller att våga. ;)
Blir spännande att se om det funkar :D
/Otto
-
Klart att det kommer att funka! vad annars. ;)
-
Har ritat distanser för bättre styr och fjädringsgeometri efter min ganska extrema sänkning jämfört med orginal.
Dessa ska monteras mellan fjäderbenet och styrarmen.
/Otto
-
JÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR !!! Säger ja bara !!! du e sjuk på riktigt hehehe o detta e inget ja menar negativt !!!! Jääävligt fin bygge måste ja säga själv har jag en 2500 -69 som bara står och rostar skulle gärna vilja iaf renovera min men d saknar både ekonomi och plats.
D inte mycket som e original kvar på din, men om du vet vart man kan få tag på delar till E3:or för rimlig peng får du säga till..
Detta kommer att följas ;)
-
:D
JÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR !!! Säger ja bara !!! du e sjuk på riktigt hehehe o detta e inget ja menar negativt !!!! Jääävligt fin bygge måste ja säga själv har jag en 2500 -69 som bara står och rostar skulle gärna vilja iaf renovera min men d saknar både ekonomi och plats.
D inte mycket som e original kvar på din, men om du vet vart man kan få tag på delar till E3:or för rimlig peng får du säga till..
Detta kommer att följas ;)
Tackar! ;D Grymt kul att ha en så gammal som din! Hojta bara till, jag har prylar och om det finns det du söker så ska vi nog komma överrens. BMW har det mesta till rimliga priser faktiskt.
Är det något specifikt du saknar?
Återigen, tack för dom värmande orden! :D
/Otto
-
:D Tackar! ;D Grymt kul att ha en så gammal som din! Hojta bara till, jag har prylar och om det finns det du söker så ska vi nog komma överrens. BMW har det mesta till rimliga priser faktiskt.
Är det något specifikt du saknar?
Återigen, tack för dom värmande orden! :D
/Otto
Tja, just nu e d ett vilande projekt me E3, e upptagen me brukissarna just nu bygger ja om min e36 320 te 325 me zf låda o annat tråden e uppe här om d skulle intressera o så e d frugan 325 som hon ärvde efter mej som behöver lite rikt och lack men efter dessa ska ja ge mej på E3 nu har stackaren stått ute utan omtanke sen ja minst 2005 lr om d va 2003 kommer inte ens ihåg (bilen har vart me länge iaf).
Min e en som ja skrev tidigare E3 2500 -69 Automatic me ZF 3 växlad automatlåda som ja tänkte kanske konventera till manuell men d osäkert än.
d jag saknar e väl mest plåtdelar då dessa e svåra o få tag på i ok skick och sen när den ska ner i molekyler blir d säker massa annat men d ja e mest rädd för att repsatser o annat som kanske redan har utgått från bmw sortimentet.
D mesta har jag tänkt att renovera istället för att byta ut så som, huvudbromscylinder, bromsok, motor, topplock, förgasare mm.
faaan va d kommer kosta tid o pengar men d e den bilen värd.
Kom på att d e främre delen precis efter grenröret jag saknar som e helt sönderrostad resten av avgassystemet e i rostfritt.
DU MÅSTE FORTSÄTTA ME BILEN DETTA KOMMER FÖLJAS din sjuke faaan ;) hehehehe
-
Riktigt trevligt projekt :) och vilket underbart morr från motorn sen :)
-
Tja, just nu e d ett vilande projekt me E3, e upptagen me brukissarna just nu bygger ja om min e36 320 te 325 me zf låda o annat tråden e uppe här om d skulle intressera o så e d frugan 325 som hon ärvde efter mej som behöver lite rikt och lack men efter dessa ska ja ge mej på E3 nu har stackaren stått ute utan omtanke sen ja minst 2005 lr om d va 2003 kommer inte ens ihåg (bilen har vart me länge iaf).
Min e en som ja skrev tidigare E3 2500 -69 Automatic me ZF 3 växlad automatlåda som ja tänkte kanske konventera till manuell men d osäkert än.
d jag saknar e väl mest plåtdelar då dessa e svåra o få tag på i ok skick och sen när den ska ner i molekyler blir d säker massa annat men d ja e mest rädd för att repsatser o annat som kanske redan har utgått från bmw sortimentet.
D mesta har jag tänkt att renovera istället för att byta ut så som, huvudbromscylinder, bromsok, motor, topplock, förgasare mm.
faaan va d kommer kosta tid o pengar men d e den bilen värd.
Kom på att d e främre delen precis efter grenröret jag saknar som e helt sönderrostad resten av avgassystemet e i rostfritt.
DU MÅSTE FORTSÄTTA ME BILEN DETTA KOMMER FÖLJAS din sjuke faaan ;) hehehehe
Avgas (byxrör) fram ok med ventilreade skivor och huvudcylinder finns änså länge. Renoverade grejer som har suttit på min bil före uppdateringar.
Blir det orginalrenovering?
/Otto
-
Riktigt trevligt projekt :) och vilket underbart morr från motorn sen :)
Tackar! :D
Jo den brölar fint! ;D
/Otto
-
Precis! En sådan projekt kan man inte missa. ;)
-
Avgas (byxrör) fram ok med ventilreade skivor och huvudcylinder finns änså länge. Renoverade grejer som har suttit på min bil före uppdateringar.
Blir det orginalrenovering?
/Otto
låter bra byxrör komer bli d viktigaste framöver ;) o så bromsar då ;)
-
Ny tutknapp.... utmaning 8)
/Otto
-
Rengjorda växellådsdelar, packningsrester bortskrapade..... drygt! :P
/Otto
-
Trevlig sportratt!
Det gäller att veta vad men gör med växellådan så att man inte går vilse men du vet vad du gör vilket är en fördel. ;)
-
Trevlig sportratt!
Det gäller att veta vad men gör med växellådan så att man inte går vilse men du vet vad du gör vilket är en fördel. ;)
Jag har inte fått ihop den ännu ;D
/Otto
-
Oki! då fär man önska dig allt lycka till och att det ska fungerar som det ska, man ska ju tro på det man gör, eller hur? ;)
-
Oj oj! Det är lite överkurs med v-lådor men det gäller hålla koll på vad man har alla delar! :)
-
Oj oj! Det är lite överkurs med v-lådor men det gäller hålla koll på vad man har alla delar! :)
Jo det börjar bli spännande :D
Idag drog jag bort sista lagret....
Nu ska jag beställa delar och börja få ihop det.
/Otto
/Otto
-
Mmmmm, nytt lättat stål svänghjul :)
Om någon är sugen på ett aluminiumsvänghjul och dessutom är lite händig har jag ett sådant över där ett av styrstiften lossnat.
Kan säljas för en i sammanhanget rimlig penning.
/Otto
-
Mmmmm, nytt lättat stål svänghjul :)
Om någon är sugen på ett aluminiumsvänghjul och dessutom är lite händig har jag ett sådant över där ett av styrstiften lossnat.
Kan säljas för en i sammanhanget rimlig penning.
/Otto
Passar den på M10? ;D
-
Passar den på M10? ;D
Aluminiumhjulet som är till salu passar M10 men kräver 240mm koppling. 8)
/Otto
-
Passar det på M42?
-
Passar det på M42?
Det är mest troligt att det inte passar.
/Otto
-
Aluminiumhjulet som är till salu passar M10 men kräver 240mm koppling. 8)
/Otto
Vet du vad den väger?
-
Vet du vad den väger?
3,9kg
Det är en kille som ska hämta det imorgon, verkar det som.
/Otto
-
3,9kg
Det är en kille som ska hämta det imorgon, verkar det som.
/Otto
Gör inget, har en stål som väger 4,nåt kg så det blir ingen jätte skillnad.
-
Lite prylar, nu ska man bara ta tag i det.....
/Otto
-
....nu ska man bara ta tag i det.....
Känner igen det där! Tur att det är långhelg snart! :D
-
Lite godis till pärla din skulle jag tro.
-
Nu är lådan i princip färdig, bara utgående medbringarens som ska momentdras! :)
Glappet som skulle fixas är borta! ;D ;D ;D ;D
Min nya framvagn med engen konstruerade bumpsteer distanser. 8)
/Otto
-
Trevligt att kunna tillverka sina egna delar. 8)
-
Lite bilder på det senaste.
Bonusbild på grenröret, som är så snyggt :D
fått dit framvagn, svänghjul, koppling, renoverade växellådan och resten. Nu är bilen körklar med mer camber. Nu väntar jag på nya fälgar.
Länkarmarna duttade i fälgarna, distanserna är ju inte gjorda för TRX fälgar. Blev lite missljud, men hittade felet snabbt. :D Kunde ju varit något bra mycket värre! :)
/Otto
-
Nya fälgar i tidsenlig design. Lättare än dom förra. Samma dimension 8,5 och 10 x 17.
Några bilder från Huskvarna folketspark på min 2800 och på Kjelles fina 2500 från samma år!
Kom upp till Nyköping nu på onsdag på liknande träff, jag ska iaf dit. Hoppas på bättre väder!
/Otto
-
Nya fälgar i tidsenlig design. Lättare än dom förra. Samma dimension 8,5 och 10 x 17.
Några bilder från Huskvarna folketspark på min 2800 och på Kjelles fina 2500 från samma år!
Kom upp till Nyköping nu på onsdag på liknande träff, jag ska iaf dit. Hoppas på bättre väder!
/Otto
Vackert så man blir tårögd! :)
-
Fina bilder, dina nya fälgar passar fint till din bil
Nyköping nästa 8)
Kjelle
-
Makalöst snyggt med de nya fälgarna, tio poäng.
-
Den var med på BMW CS i Huskvarnaparken, den är snyggare i verkligheten än på bilder. ;)
-
Tack för alla fina kommentarer! :D
/Otto