Bimmerpower.org...ditt BMW-forum!!
Övriga diskussionsforum => Allmänna diskussioner => Övriga bilmärken => Ämnet startat av: andreas_lofgren skrivet januari 20, 2010, 16:50:18
-
Är väldigt nära att köpa hus nu (kontrakt skrivs imorgon) och det är en del grejer som behöver fixas så jag behöver något lite mera praktiskt än en Z4 ::) att köra hem målarfärg, golv, gips och lite annat junk med.
Således behövs en kombi för ganska billiga pengar eftersom jag inte vill sälja Z4an. Skulle vilja ha lite tips på olika bilar (och erfarenheter av dem) i den här prisklassen. Har liksom aldrig letat den här typen av bil förut. BMW går dessvärre bort för i den prisklass jag letar verkar det uteslutande finnas rostvrak och de kostar ganska mycket att försäkra.
Bilar som jag går runt och tänker på:
Volvo 940/740
+Gigantisk lastutrymme
+Kostar lite pengar
+Begränsad värdeminskning
+Lättsåld i tredje hand
-Känns som en traktor att köra
-Drar en massa bensin
-Ful
Ford Mondeo (runt -00)
+Klart modernare att köra
+Drar lite bensin
+Finns massor eftersom det var en populär tjänstebil
+Mycket billigare än 940
-Tveksamt kvalitetsrykte (dock har min mor en som funkat felfritt sedan -99)
-Svårare att få tag i delar än 940
Saab 9000
+Trevlig att åka i
+Finns i mängder
+Bra bagageutrymme trots halvkombi
-Rostar
-Bara halvkombi
Men sedan finns det ju en massa annat som jag inte alls har koll på och där ni gärna får komma med erfarenheter
-Nissan Primera kombi?
-Peugeot 406 kombi?
-Opel Astra/Vectra?
Vad säger ni? Fyll på med alla möjliga erfarenheter/varningar/tips :)
-
Vi äger själv en 9000 CD som bruksbil. Aldrig några problem, förhållandevis bra komfort, skönare säten än Volvo dessutom snålare. Utbudet är stort. Kamkedja :D Nästan alla har dragkrok så kombi är inte ett måste.
-
Audi A6 Avant ;)
-
Vi äger själv en 9000 CD som bruksbil. Aldrig några problem, förhållandevis bra komfort, skönare säten än Volvo dessutom snålare. Utbudet är stort. Kamkedja :D Nästan alla har dragkrok så kombi är inte ett måste.
9000 är helt klart ett alternativ. Den är tillräckligt stor för att man ska kunna köpa på sig lite grejer (förutom gips då kanske) utan att hela tiden behöva hyra släpvagn. Vill helst klara mig utan det om det är möjligt.
Audi A6 Avant ;)
Finns det några sådana i prisklassen kring 20.000 som inte är totalt sönderrostade? Knarkare åker rostiga bilar - jag vill inte göra det. Självklart inser jag att det kommer att vara rost på en bil som kostar 20.000 men det får inte vara särskilt mycket.
Audi 100 då? Finns några vettiga? 2.3an låter ju trevligt i alla fall...
-
Själv kör jag en Renault Scenic 2.0 RT -99.
Köpte den för 6k, 26k på mätaren, full servad.
+Lastar riktigt bra tack vare att du kan fälla sätena
+ Med 2.0 är den faktiskt riktigt rapp och dra ganska lite bensin
+ Jag kör den som en Hynda och den har inte gett upp än, verkar vara bra kvalitet :-D
+ Bra som vardagsbil då man åker bekvämt
- Känner sig lite white trash i den, nada status
- Min rostar en del kring skärm kanterna (Gör å andra sidan inget för att fixa det heller)
Men överlag är det en bra bil i den bemärkelsen att den tar dig från A till B, skön att köra och lastar riktigt bra.
-
855! De står ofta i lägre priser än 945 av samma årsmodell och du kan hitta hyffsade T5 för 20 om du vill ha lite pulver. Aningen mindre kupéutrymme på längden i bagaget än 945 men det kompenserar 855 med framåtfällbar passagerstol fram, det är hur praktiskt som helst. Har f.ö. tryckt in 3.3m långa lister utan att behöva köra hem med bagageluckan öppen. Mycket praktiskt "byggbil" faktiskt och det var ett av skälen till att jag köpte den då vi bygger om inv. därhemma för tillfället. Jag har haft min (lilla) 2.0 T5, som jag köpte snuskigt billigt p.g.a. några småfel som jag fixade omgående, i snart ett halvår och jag måste säga att jag är supernöjd med den. Det enda som strulat är handbromsen p.g.a. höljet gått sönder. Min är importerad från Italien -04 och har också sluppit några vintrar här sedan den kom till Sverige, därför är den i mycket gott skick för sin ålder, det känns som att den har massor kvar att ge. Dessutom går den riktigt bra med chip! ;)
Det enda jag kan anmärka på är att den är törstig för att vara en 2-liters. Trots att vi lägger de flesta milen på landsväg är den gärna på fel sida om litern/milen, vilket är i princip lika mycket som 540´n jag sålde nyss. :o Vill du kika närmare på min Volvo så tryck på den i signaturen.
+ Prestanda (T5).
+ Motorljud.
+ Stolarna, sitter mycket skönt i dem.
+ Flexibilitet och lastmöjligheter.
- Förbrukning.
- Lågvarvsegenskaper (2.0 T5).
- Kamrem, fast det är dock hyffsat lång intervall på 12000 mil.
-
Knarkare åker rostiga bilar - jag vill inte göra det.
:D
-
http://www.blocket.se/goteborg/Audi_Avant_A6_2_6_i_V6_25092786.htm?ca=16&w=3 (http://www.blocket.se/goteborg/Audi_Avant_A6_2_6_i_V6_25092786.htm?ca=16&w=3)
http://www.blocket.se/uppsala/Audi_A6_2_4_Avant_25419561.htm?ca=16&w=3 (http://www.blocket.se/uppsala/Audi_A6_2_4_Avant_25419561.htm?ca=16&w=3)
-
"Säljes pga motorhaveri"
Jo tack, jag gör gärna en motorrenovering samtidigt som jag renoverar huset ;)
A6 98-> framåt verkar omöjligt att hitta till rätt pengar. Den tidigare generationen verkar dock finnas ett par exemplar. Är 2,3 femman att föredra jämfört med 2,6 sexan ur underhållssynpunkt?
-
Jag hadde en 2.6 tidigare.
Och blev förvånad när jag inte hittade termostaten (den blev inte varm) ringde till Audi och fråga var den var :-[
Blev överaskad över att den sitter bakom kamremmen, bytes pris 3000kr (tror jag det var) :o
Hittade dock en guide på nätet som visade hur man byter den, utan att ta loss kamremmen helt.
Skulle även byta alla bussningar till krägningshämnare. Och det visade sig att det inte går utan att ta ner främre ram med med motor och allt. Då nöjde jag mig med bara byta i bärarmana.
Audi är dyrt, större motor = dyrare. hade det varit en 4 eller 5, så hade jag kommit åt bultarna för att bytta bussningarna.
Samma sak med läckande servoslang. Slang 1500Kr, byte 2500kr.
Fick ta ut pedalställ, bromsservo, massor av broms rör. För att komma åt slangen, och pressade en ny slang på en hydralik firma, för 400kr. Hade det varit en mindre motor, skulle väll bytet gå på 500-1000kr max.
PS: Jag har i andra poster påstått att jag inte har skruvat bilar på 20år. Att reparera och en bruksbil är inte hobby skruva 8)
-
Låter som att det där med 2.6 är något jag hoppar över...
Det jag letar efter är en bil som bara fungerar, den ska endast användas för att flytta min häck till Bauhaus under några månaders tid och sedan säljas. Men samtidigt är jag alldeles för bilintresserad för att åka runt i vilken häck som helst.
Fler tips och erfarenheter uppskattas. Ös på bara!
-
855!
Jag skulle helt klart hellre åka 855 än 945. Men det verkar vara svårt att hitta fungerande exemplar för de pengar jag vill betala. Av någon anledning vill jag helst ha GLT motorn (samtidigt som jag märkligt nog kan tänka mig att åka 945) och de kostar ju några kronor till. Femmans muller är inte fel att ha som bakgrundsmusik när jag kör gipsskivor ;)
Tänkte börja hålla ögonen på KVD också. Ibland dyker det upp ganska schyssta bruksbilar för väldigt lite pengar.
-
Sedan kan jag berätta att 2.6an går nära lika bra som 2.8 biturbo. Upp till 2000V, sedan hänger den ju inte mä ;)
Men min poäng är att vid normalkörning med en 6a, så är det sällan man är över 2500V.
2.3 5a är billigare (enklare) att serva och piggare på högre V.
2.6 6an är dyrare men go att köra.
PS: jag läste inte annonsen. och såg inte att motorn var kass. Oops :-[
-
E34 525 Touring!
Volvo 945 är en superb laståsna, men modern som en 745'a...
-
E34 525 Touring!
Visa mig i en fräsch 525 E34 för 20.000kr och jag köper direkt! Men de som ligger ute ser verkligen fruktansvärda ut. Jag kan stå ut med repor, lackdefekter osv men totalt sönderrostade dörrar, bakluckor osv det funkar inte. De flesta 525or jag hittar ligger dessvärre i den kategorin :(
-
Bara för att visa problematiken med BMW Tourings i min prisklass: http://www.blocket.se/hela_sverige?q=bmw+touring&cg=1020&w=1&st=s&ps=2&pe=4&rs=&re=&ms=&me=&gb=1&fu=1&ca=11&md=th&sp=1 (http://www.blocket.se/hela_sverige?q=bmw+touring&cg=1020&w=1&st=s&ps=2&pe=4&rs=&re=&ms=&me=&gb=1&fu=1&ca=11&md=th&sp=1)
Det finns liksom inga i Stockholms län som är intressanta och för en bruksbil i den här prisklassen så vill jag inte fara land och rike runt. Risken är för stor att jag avfärdar objekten.
Ser det lockande ut liksom?
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2F195.149.144.149%2Fimages%2F95%2F9563015783.jpg&hash=993771dc2ce1afc4af9e33567ff72c462b85fa85)
-
Visa mig i en fräsch 525 E34 för 20.000kr och jag köper direkt! Men de som ligger ute ser verkligen fruktansvärda ut. Jag kan stå ut med repor, lackdefekter osv men totalt sönderrostade dörrar, bakluckor osv det funkar inte. De flesta 525or jag hittar ligger dessvärre i den kategorin :(
Det var tomt på blocket!
När jag hade en 525iT -93 för ett par år sedan kryllade det av dugliga exemplar under 20'.
Jag gav 13' för en bil som uppfyller dina krav. Men dom kanske är dyrare i stockholm än i Västra Götaland/Skåne regionen.
Denna ser ok ut, dock långt bort för dig http://www.blocket.se/halland/BMW_520i_Touring_25490655.htm (http://www.blocket.se/halland/BMW_520i_Touring_25490655.htm)
-
Låter som att det där med 2.6 är något jag hoppar över...
Det jag letar efter är en bil som bara fungerar, den ska endast användas för att flytta min häck till Bauhaus under några månaders tid och sedan säljas. Men samtidigt är jag alldeles för bilintresserad för att åka runt i vilken häck som helst.
Fler tips och erfarenheter uppskattas. Ös på bara!
En ekvation som inte går att räkna hem tror jag. :D
Pegutt kanske; http://www.blocket.se/stockholm/Peugeot_306_XT_1_8_kombi_AC_Nybes_22000kr_25491232.htm?ca=11&w=1 (http://www.blocket.se/stockholm/Peugeot_306_XT_1_8_kombi_AC_Nybes_22000kr_25491232.htm?ca=11&w=1)
Det går nog inte att få en bil för 20k som är "mint" och en knarkarbil går
väl alldeles utmärkt att köra målarfärg samt att det antagligen räcker
med en trafikförsäkring...
-
Vad sägs om dessa...
http://www.blocket.se/stockholm/En_valvardad_Mercedes_Benz_c180_Kombi_25452029.htm?ca=7&w=3 (http://www.blocket.se/stockholm/En_valvardad_Mercedes_Benz_c180_Kombi_25452029.htm?ca=7&w=3)
http://www.blocket.se/stockholm/Mercedes_Benz_180_Kombi__Dragkrok__25213642.htm?ca=7&w=3 (http://www.blocket.se/stockholm/Mercedes_Benz_180_Kombi__Dragkrok__25213642.htm?ca=7&w=3)
-
Klipper in svaret från Stephan i 540is tråden:
Andreas; Denna ser hyffsad ut... http://www.blocket.se/kronoberg/BMW_525_i_Touring_20648397.htm?ca=11&w=3 (http://www.blocket.se/kronoberg/BMW_525_i_Touring_20648397.htm?ca=11&w=3)
-
Tack för länken Stephan. Både priset och skicket (vad man kan se på bilderna) ser klart lockande ut. Hade den stått närmare hade jag garanterat spanat in den. Men eftersom det är en bruksbil så är jag nog dessvärre inte beredd att åka över halva Sverige för att titta. Risken i den prisklassen är ju att den inte håller för en nära syning. Man ser till exempel i sista länken här att den vänstra avgaspipan är helt trasig: http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/bmw/525/9vtan2bg/?popout=slideshow (http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/bmw/525/9vtan2bg/?popout=slideshow) Detta kan ju antingen betyda att de sista 2cm är skadade vid backning in i en snödriva - eller så är hela avgassystemet ruttet. Men en sen -96 Touring med dragkrok och dessutom i violoett (som jag tycker är grymt) det skulle smaka fågel.
Tack för tipset, inget ont om bilen i sig men jag vill nog helst hålla mig i Mälardalen ;)
-
VW Passat... lastar mycket, trevlig att köra. 1,9l TDI - låg bränsleförbrukning.
-
VW Passat... lastar mycket, trevlig att köra. 1,9l TDI - låg bränsleförbrukning.
Där sade du något bra, en sådan kombi med 90hk TDi, runt 94-96 är prisvärda laståsnor.
-
Där sade du något bra, en sådan kombi med 90hk TDi, runt 94-96 är prisvärda laståsnor.
akta dig för audi 80 tdi -95 bara.. ;) audi 80 hette dom i sverige fram till 94, 95or är A4or, men i tyskland fanns det lite 95or som är audi 80 morsan och farsan köpte en sån för några år sen, och jag kan säga att det var väl ett mindre helvete med saker som var blandat A4 och audi 80.. när man beställde delar på vag svor dom varje gång...
nåja ska du köpa audi, är 2.3l 5orna trevliga bruksbilar, samt mkt billiga att frakta arslet i.. v6orna är värsta oljeslukerskorna.. dom flesta drar rätt mkt olja.. 2.8or är import och såldes inte i sverige va de gäller audi 80/90 couper, troligen inte avanter heller.. importerna saknar oftast stolsvärme, vilket kan va trevligt, och som tidigare sagt sitter termostaten riktigt illa till på v6orna.. det är väl vad man skulle kunna på stå en riktigt usel konstruktion.. för att byta kamrem får du riva hela jäkla fronten, visst, går fort men jag brukar föredra att inte skruva ner mer än man behöver av lackerade delar..
även framvagnsdetaljerna, eller ja bussningarna i länkarmarna går som smör i solsken på audi a/b/c3 och a/b/c4 karrosserna.. dvs även nyare A4orna runt 95-> lider av att bussningarna går relativt för fort..
en polare har dock en A4 1.9tdi, och förutom just bussningar så har den dock fungerat jäkligt bra.. ska du ha audi och kan leva med att bussningarna byts typ med 10k mils intervall så är de nog ganska hyggliga bilar om du ger fan i v6orna, och audi 80 1,9tdi -95.. :)
-
Börja inte vackla nu. Det är Volvo 945 som gäller. Se bara på dessa inbjudande bilder på vår gamla pärla ... ;)
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-2102266820T.jpg&hash=589062b68c37472e8eec516cc844ee49a3ec7718) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-210226L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=6820&srv=img4) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-2102583468T.jpg&hash=a8823790d1013592f52ae259aa529009bb36e57d) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-210258L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=3468&srv=img4) (https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg4.glowfoto.com%2Fimages%2F2010%2F01%2F24-2104035621T.jpg&hash=e9a1a48a617ead0fa3091e454f3f47385c848de2) (http://www.glowfoto.com/viewimage.php?img=24-210403L&y=2010&m=01&t=jpg&rand=5621&srv=img4)
-
När jag ser Mixtus gamla pärla så ser det enormt lockande ut att köra runt gammalt byggavfall, gipsskivor och annat mög i.
Men jag ser också en annan sak. Jag ser en bil som jag lovat mig själv dyrt och heligt att aldrig äga och en bil som inte en endaste liten cell i mig egentligen vill ha. Jag börjar vackla i min övertygelse om att jag ska ha en enbart praktiskt bil är jag rädd. Är rädd att jag bara kommer åka runt och tänka "sälj, sälj, sälj"...
Fan vad svårt det här blev. Jag lovade ju mig själv att jag bara skulle ha ett transportmedel för en gångs skull. En fusklösning som jag börjat fundera på är att låna min mors Ford Mondeo halvkombi ett tag för att minska den ganska kraftiga köpstress som jag känner just nu. Får man iväg den värsta skiten med den bilen så kan jag ju köpa en lite mindre praktiskt (men roligare) bil framöver ;D
Angående TDI bilar tror jag de försvinner eftersom de har såpass hög skatt. Denna bil är tänkt att användas 50 mil i månaden - som allra högst - så det går nog inte få ekonomi i en diesel.
-
Se en 945 från den ljusa sidan, den går att leka med i det rådande vinterväglaget. Det är nu du ska ha den, inte sedan när snön försvunnit. ;)
Vidare lär du inte förlora en krona i värde på den.
Jag var själv mallig över att jag aldrig haft en Volvo, och skulle minsann inte ha en heller. Men när min 855 fyndades ut på Blocket kunde jag inte stå emot längre. Ävem om det var lite p.g.a. det var sista helgen på semestern, fanns inget annat bra ute på annons och jag behövde en bil till på måndagen. Men jag har inte ångrat mig. Men visst, den är inte alls lika mycket traktor som en 945 kanske... ::)
-
Volvo 945 är tragiskt tråkig bil, funktionell javisst men oerhört tråkig.
Måste ju gå att fynda på franska bilar, de brukar vara riktigt kalla på
begagnatmarknaden men borde ge en mer körupplevelse är tidigare
nämda Volvo. Jag skulle nog jämställa Volvon med Isuzu Trooper för
er som minns den.
-
Låt volvon käka vintersalt!
-
Jag var själv mallig över att jag aldrig haft en Volvo, och skulle minsann inte ha en heller. Men när min 855 fyndades ut på Blocket kunde jag inte stå emot längre.
Det tåget har redan gått, har redan ägt en S40N ;-) Med facit i hand skulle jag ju behållt den men femårsplanen såg lite annorlunda när jag köpte Z4an.
Måste ju gå att fynda på franska bilar, de brukar vara riktigt kalla på
begagnatmarknaden men borde ge en mer körupplevelse är tidigare
nämda Volvo.
Franska vagnar har en notorisk förmåga att kräva kamremsbyten för typ 15.000kr hela tiden. Annars håller jag helt med att en Peugeot 406 Kombi exempelvis känns ungefär 20 år nyare än en 945. Dessutom är de ungefär gratis i inköp. Men vågar man slå till på en begagnad fransos?
-
Franska vagnar har en notorisk förmåga att kräva kamremsbyten för typ 15.000kr hela tiden. Annars håller jag helt med att en Peugeot 406 Kombi exempelvis känns ungefär 20 år nyare än en 945. Dessutom är de ungefär gratis i inköp. Men vågar man slå till på en begagnad fransos?
Jag satt också och kollade en del franskt innan jag hittade Volvon eftersom jag körde Pega 205 GTI ett tag och det funkade över förväntan vad gäller driftsäkerhet. Men jag tyckte mig se en klar trend bland fransos-annonserna, varenda j-kla bil var det i princip dags för kamremsbyte på! Fast 15000kr ska du inte behöva lägga på ett byte, särskilt inte på de med 8V, som t.ex. 406 med lättryckare. 5-6-7000kr tror jag är mer normalt på dessa, men likväl sura pengar som du säkert hellre köper saker för att slänga in i bagaget på byggmarknaden.
-
Kan meddela alla att ett styck brukshäck nu är inköpt. 5 hårda gav mig ett styck Seat Toledo -94 med 22.000 mil på mätaren, obalans i framhjulen och lite lätt norsk krom i skärmkanterna. Faktumet att bilen närmast var gratis samt att den körts av min farfar född -26 avgjorde saken. Och att bagageutrymmet inte står salig Saab og900 efter. Det är löjligt stort. Dessutom kan man fälla baksätet och då är det närmast bara att flytta in. 2.0 på 115hk och dragkrok. Färdigt.
Bilder kommer - inte. ;)
-
Bilder kommer - inte. ;)
Va...inga bilder?
;D
-
Riktigt dålig stil Andreas! Här ställer man upp och förnedrar sig med bilder på en gammal sossecontainer och så får jag inte ens bilder på en spansk, eldig tjur med norskt krom. Skäms!
;D ;D ;D
-
Eldig? Jojo. Den enda spanska pepparn i den bilen finns nog hos VAGs reklambyrå. Bilen, för de som inte vet, består främst av gamla omoderna Vento delar (som i sig sannolikt är världens tråkigaste bil) kryddat med en lite sämre sammansättningskvalitet än vanligt.
-
Bara för att visa de vackra linjerna då. "Ej min bil på bilden men likadan" som det brukar stå på Blocket.
(https://www.bimmerpower.org/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg87.imageshack.us%2Fimg87%2F6238%2F09b1dd08269f2f1df23e4d0.jpg&hash=d5f302f0a4cdb5d035e503716da6d8ccd99976f4)
-
Tyskt temprament och spansk kvalité är ledorden ;D
Den är nog till och med mest baserad på Jetta/Golf 2: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_A_platform#A2 (http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_A_platform#A2)
-
Det hade kunnat varit värre, Seat byggde väl åt Fiat på licens innan
VAG slog klorna i den lilla sorken som nu mera bara tuffar och går
med tüsk teknik.
Det norska/svenska kromet förhöjer känslan av bruksbil och jag
ser framemot en renoveringstråd under nästa höst. ;D
-
Tyskt temprament och spansk kvalité är ledorden ;D
Den är nog till och med mest baserad på Jetta/Golf 2: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_A_platform#A2[/url] ([url]http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_A_platform#A2[/url])
Nämen, vad trevligt. Ännu äldre med andra ord. Kanske därför däcken bär den imponerande dimensionen 175/70-14? En skottkärra har fetare sulor. Men det var ju inte riktigt därför den köptes in...
ser framemot en renoveringstråd under nästa höst. ;D
Blir inget med den saken serru! Billigare än bussen är mottot, sedan ska bilen säljas när sista hinken med färg är skjutsad. Möjligen att jag kostar på den ett par däck med tanke på att de nuvarande är av något slags dubbfritt asiat märke med torrsprickor runt hela sidorna. Inte så att man behöver hålla i sig i kurvorna av g-krafterna direkt.
-
Men den har väl "GTI-växlad" låda? ;D En kompis hade en Ibiza -95 med den gamla trotjänaren 90hk 1.8l, och den hade samma stegning i lådan som de Golf GTI jag haft. Fast med en bruksig karaktär på motorn så försvann temperamentet innan lådan kan man väl säga...
-
Haha, bra val där. :D
En liten rapport om hur man mår som Seat-ägare skulle inte sitta fel. ;)
-
Väldigt bekymmersfritt är svaret än så länge. Enda felen på bilen är ganska kass värme (termostat?) och vibrerande fälgar över 90 km/h. Eftersom bilen endast används i stan så är det ett ganska litet problem.
I övrigt så är bilen kliniskt ren på allt som kan kallas körklädje, den vibrerar något hemskt i motorn, har dålig ljudisolering och stolar som inte går att justera i höjdled. Jag sitter med huvudet i taket och min sambo ser knappt över ratten. (Ja hon är koort, jag är låång)
-
Då antar att det är underbart att sätta sig i Z4'an och dra iväg :D
Vad är det för motor i Tolledooon?
Ja, jag hade en kompis som på fullt allvar trodde att det uttalades Tolledooo ;D
-
Självklart är det stora motorn. Vad trodde ni? ;)
2.0L 115 frustande kusar. Till dess försvar kan sägas att den är väldigt råstark. Samma känsla som en 240 motor ungefär.
Z4an ska faktiskt rastas idag. En slabbig dag förvisso men bilar mår inte bra av att stå still så jag försöker använda den en dag i veckan.