Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: M5 2000  (läst 97418 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
M5 2001
« Svar #240 skrivet: april 06, 2015, 19:53:07 »
Då var pärlan i trafik igen. Har monterat den elstyrda tryckackumulatorn till Vanosen och har inte haft ett enda rassel vid uppstart än, men har inte gjort så många starter heller iofs. Nya framdäck har inhandlats men jag har inte hunnit montera dom än.

I morgon kommer en kille för att kolla på den, den kommer att säljas under våren.  :(
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
    • malvefors.se
M5 2001
« Svar #241 skrivet: april 06, 2015, 22:33:52 »
Hoppas M5an fortsätter bli vårdad ömt.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
M5 2001
« Svar #242 skrivet: april 06, 2015, 22:59:23 »
Två välbekanta profiler här på forumet har visat intresse, blir det någon av dessa herrar som köper den är jag övertygad om att den kommer att vårdas ömt i framtiden!
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10073
M5 2001
« Svar #243 skrivet: april 06, 2015, 23:17:13 »
Kan tänka mig att du blir lite ledsen att sälja den, kanske inte nu men om 3-4 år kommer du att sakna den oerhört mycket.
Så känner jag så även idag efter 6är efter att jag sålde min E38 750 och nu vet jag att den blev skrotad i Malmö. Usch! Sund!
Trevligt att det är bekanta profiler här på forumet som är intresserade. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Lasse-SL500

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 551
M5 2001
« Svar #244 skrivet: april 08, 2015, 12:08:07 »
Fin bil och kul bilder från bröllopet!

Jag har rötter från Sundsvall, pappa, farfar, farfarsfar etc - en lång tradition av Sundsvallare. Min pappa och farfar var klasskamrater med Knausts barn, så de lekte mycket tillsammans och jag har hört många historier om Knaust när jag var liten. Men jag är född och uppvuxen i Tokholm, på mammas sida är det 4-5 generationer Tokholm (så långt jag känner till) -- så jag har inte personligen någon koppling till Knaust annat än historierna från när man var liten, och naturligtvis trappan i hotellet: den är ju känd i hela Sverige.

Håller med Alain att man ångrar att man sålt bilar efter några år. Har dock respekt för att man gör sig av med saker som kostar, det är vettigt - även om man kanske saknar dem efter ett tag. Jag hade en svart E38 740iA som jag köpte 2004 och sålde 2010. Vet inte riktigt varför jag sålde den ärligt talat. Svart var den med tvåfärgad inredning lavendelgråa sportstolar (eller Countour-sitze som de kallas i E38), svarta mattor och svarta/lavendelgrå dörrsidor med Vavona-lister. Hela färgkombon var smakfull tyckte jag, och ganska ovanlig.

Saknaden blev så svår att jag köpte en annan E38 ett drygt år senare. Också en svart, men en iL (den långa) med svart nappainredning. Även den med sportstolar.

Har en M5 -01 även, precis som du. Fast min är Carbon med tvåfärgad svart/Imolaröd inredning och titanlister. Lite "bordell" över det röda, men det är kul - M5 är en lite kryddigare pastill än de "vanliga" E39:orna och jag tycker det kan få märkas. Man vänjer sig vid det röda mot det blåsvarta - tycker om det. Min är en långmilare - 27 000 - men i övrigt i trevligt originalskick. Trevliga bilar.  :)  Men min gamla E38 är ändå "fetare" på något sätt, så otroligt bekväm.

Reklampartners