Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Presentation av Fredrik M  (läst 7533 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 2950
  • Kön: Man
    • malvefors.se
Presentation av Fredrik M
« skrivet: december 11, 2009, 18:57:23 »
Som moderator hör det ju till att man presenterar sig ordentligt så här kommer en presentation av mig.

Född i småland 1972 och har flyttat runt lite innan jag hamnade i Laholm 1993, fast jag inte är uppväxt här är detta den plats jag bott längst tid på. Bilintresset startade tidigt, med en far som jobbade på Alga var tillgången på leksaksbilar enorm och jag minns att jag satt på pojkrummet och drömde om den dagen jag fick eget körkort.

Första bilen inhandlades ganska snart efter att lappen fanns på plats i fickan. Det var väldigt nära att det blev en BMW redan som första bil. Min far och jag var runt överallt och provkörde bilar, allt från 320i med skrikande bakaxlar till 535iM med ac som gick på full kyla hela tiden.

Till slut blev det affär och en brandkårsröd Saab 900 Turbo 16 av 1984 års modell blev min första bil. Givetvis stolt som en tupp, den hade ju turbo och 175 hk. Jämfört med kompisarnas bilar som var Volvo 142, Saab V4, Ford Taunus m.m. så var det ju rena raketen. Glädjen över bilen varade tyvärr inte så länge, som tjänstebil på Finja Betong fick den tydligen slita ont och det dröjde inte länge innan toppackningen gav upp. Trots reparation blev bilen sig aldrig lik igen och när jag fick upp ögonen för en liten japansk bil så blev det byte.

Bil nummer 2 blev en svartmetallic Honda Civic 1.6i 1988. Vansinnigt kul liten krabat på 107 Hk som blev den första bilen jag stylade. Fälgar med bred kant var inne så en omgång för tiden väldigt feta fälgar införskaffades. Femekrade Fondmetal i storleken 7x15 med 195/50 däck satt fint på den lille japanen. BTCC var det som gällde då och flera av stallen hade singeltorkare som stod rätt upp i avstängt läge, givetvis mekade man till en sådan på Hondan med. Avgasystem från Ferrita och massvis med stereo hittade även sin plats i bilen.

Hondan var med mig i många år men byttes mot en 3 år gammal Audi A4 våren -98, den hade en makalöst vacker mörkblå metallic lack. Tyvärr var det en 1.8 utan turbo med endast 125 Hk, ingen snabb bil men skön att köra. Sänkningsats från Eibach, 17" hjul från Svenska JP, baklampor från -98 års modell, usa blinkers, kromade backspeglar och en hemmasnickrad grill hann den få innan den byttes mot min första BMW, som blev en…

Z3 2.8 1997
Så här såg den ut dagen efter inköp.

Så låg som den var vid inköp så var den inte ett dugg rolig att köra så på nästa bild är den något modifierad, höjd 4 cm bak och 3 cm fram, nya däck runt om och en hjulinställning. Vilket gjorde att den blev riktigt trevlig at köra. Kromad störtbåge och stenskottsskydd plus lite annat i kupén har den med fått.

Körde utan regskylt och frontgaller ett tag. Farbror haffa hade dock åsikter om detta illdåd.

Kerscher fälgarna utbytta mot smalare ATS. Gick från 10 & 12x18 till 9 & 10x18 vilket gjorde underverk för körbarhet och väghållning.

Sista modifieringen, omgjorda M gälar och det grämer mig oerhört att jag inte har någon riktigt fotosession med dessa på.

Juni 2007, det är dags att gå vidare och Z3an säljs och flyttar ända till Fredrika (Åsele kommun) av alla orter.

Nuvarande bil ser ut så här och mer om denna finns i galleriet.
330i 2001

Utöver dessa har jag även hunnit med några vinterbilar, den enda värd att nämnas är en E30 318is från 1990. Önskar jag hade haft möjlighet att behålla och renovera den bilen.
BMW 125 iC 2011, Volvo XC70 2.5T AWD 2003 & Volvo XC60 T6 Recharge AWD 2023

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
SV: Många nya namn inom BMW forumen här!
« Svar #1 skrivet: december 11, 2009, 19:13:16 »
Jag kommer ihåg dig!  :D

Kul att du hittat hit, välkommen.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #2 skrivet: december 11, 2009, 22:10:04 »
Hej Fredik M, kommer inte ihåg dig men du ändå är mycket välkommen ombord på bimmerforum och hoppas att du kommr att trivas bättre med oss än vad du gjorde på AP! ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • malvefors.se
« Svar #3 skrivet: december 12, 2009, 09:53:21 »
Hej Fredik M, kommer inte ihåg dig men du ändå är mycket välkommen ombord på bimmerforum och hoppas att du kommr att trivas bättre med oss än vad du gjorde på AP! ;)

Jag kommer ihåg dig!  :D

Kul att du hittat hit, välkommen.

Tack, kan tyvärr inte säga att jag minns någon av er, men ni hade kanske andra namn på AP? Mycket bra att vi äntligen fått ett alternativ till AP, även om det finns andra ställen att skriva på så har jag saknat ett forum för favoritmärket endast.

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #4 skrivet: december 12, 2009, 10:23:37 »
Ja, det är vår förhoppning att fler som känner saknad efter ett seriöst BMW-forum ska hitta hit.

Viktigt för forumets fortlevnad är att medlemmar trivs och att era idéer och åsikter sätts i främsta rummet.

Därför är era åsikter och idéer kring allt som har med forumet att göra ovärderliga för oss, ventilera era åsikter i  "Forum för tips, förslag, åsikter och frågor" som ni hittar i "Nyheter på forumet!".

Mvh:
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad Ghostrider

• Karantän
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 490
SV: Presentation av Fredrik M
« Svar #5 skrivet: december 15, 2009, 23:02:16 »
Jag känner igen ditt medlemsnamn, Fredrik. Trevligt att se dig här!!

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
« Svar #6 skrivet: december 19, 2009, 22:50:51 »
Snygga bilar och finna bilder Fredrik! ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • malvefors.se
« Svar #7 skrivet: december 19, 2009, 23:04:02 »
Snygga bilar och finna bilder Fredrik! ;)

;D

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • malvefors.se
« Svar #8 skrivet: december 27, 2009, 19:38:55 »
En liten film, med betoning på liten… kameran stod helt fel inställd vad gäller upplösning.
Men det är ljudet som är det viktigaste, Eisenmann från katalysatorerna och bakåt.
Trots att man snart fyller 40 så är brölerör något som jag gillar.  ;D

Klicka här för film!

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
« Svar #9 skrivet: december 27, 2009, 19:47:03 »
Ahh, vilket ljud! Gillar det starkt, kanske därför en annan också kör med Eisenmann race.  :D

Kul att du la upp filmen.
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95

Utloggad TopRetz

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 943
  • Kön: Kvinna
  • BMW M3 "TopRetz"
« Svar #10 skrivet: december 29, 2009, 12:58:01 »
Härligt ljud ifrån systemet  :) 
BMW M3 E92

Utloggad Fredrik M

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
    • malvefors.se
« Svar #11 skrivet: mars 15, 2011, 23:06:30 »
Gjorde om min presentation, den förra var knappt värd namnet. ;)

Reklampartners