Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Bmw 523 07 misständer intermittent och ger felkod 2A98  (läst 29 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Jnisse

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
Bmw 523 07 misständer intermittent och ger felkod 2A98
« skrivet: november 19, 2025, 23:23:19 »
Har nyligen köpt en 523 att ha som andra bil. Vid några tillfällen när så har bilen börjat misstända och skramla straxt efter att man börjat köra och det händer att den stannar vid vid låga varv. Stänger jag av bilen och låter den stå en stund så startar den igen och går hur fint som helst och utan missljud. Den felkod som poppar upp är 2A98 och vad jag förstår så är det rätt många möjliga felkällor till den koden. Har fått för mig att det är relaterat till kyla och oljetryck då den går bra  efter omstart. Harr gjort rent solenoiderna men det är ju ingen garanti för att de funkar som de ska. Har jag börjat i rätt ände eller är det troligare med något givar fel? Tror inte på sliten kedja då det inte finns några missljud efer omstar, tycker det borde höras vid låga varv i så fall men då detta är min första Bmw så kan jag defenitivt vara snett ute.

Reklampartners