Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Passagerardörr BMW X5 E70  (läst 1673 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BMWX581

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
Passagerardörr BMW X5 E70
« skrivet: februari 16, 2023, 17:28:47 »
Hej,
Jag har problem med min X5a sedan imorse. Passagerardörren går inte att öppna längre. Varken från in-eller utsidan. Man hör ställmotorn när man öppnar med FK. När jag drar i handtaget på insidan, går pinnen upp men sedan går den direkt ner igen. Från utsidan händer ingenting.
Jag kan tyvärt inte ta bort dörrpanelen då jag inte får upp dörren. Har ni kanske någon ide hur jag kan gå till väga ?

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Passagerardörr BMW X5 E70
« Svar #1 skrivet: februari 17, 2023, 06:14:15 »
Hej BMWX581
Tråkigt när detta händer.

Om du misstänker att ditt BMW dörrlås manöverdon är dåligt eller sluta fungera finns flera tecken som kan faställa problemet Några av dem är att det elektriska dörrlåset fungerar felaktigt, att det dåliga dörrlåset inte fungerar, att dörrlåset fungerar långsamt och att det uppstår konstiga ljud när man använder dörrlås systemet. 
1) Kan du testa med andra nyckeln?
2) Testa med att byta batteriet på nyckeln.
Kanske mycket kallt där du bor? En del testade med att varma upp med hårtork.
Har du plats för nyckeln i passagerare dörr? Isf lås upp och samtidigt lufta upp handtaget eller testa att göra så med fjärkontroll
Hur har du det med bilbatteriet? En dålig bilbatteri kan orsaka olika elektronisk problem.
Hör gärna av dig.
Mvh.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners