Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: 335i n54 nippel till insuget gick av  (läst 1443 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dibranp

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 5
335i n54 nippel till insuget gick av
« skrivet: mars 05, 2018, 17:52:01 »
hejsan nu är det så att i helgen tänkte jag byta ut min chargepipe, allt gick bra tills jag skulle dra ur vakumslangen som satt på en nippel ansluten till insuget.
Nippeln gick av så bestämde mig för att googla lite och såg snabbt att detta är vanligt att den går av för folk så följde deras tips med att borra upp ett hål där nippeln låg. Så gjorde det men det har ju hamnat lite små plastflisor inne i insuget nu då jag borrat och är lite orolig då att tapp grejjor i insuget inte är så bra.
Finns det något jag kan göra för kommer inte åt flisorna eller kommer de brinna upp sen när jag kör?
Mvh

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
335i n54 nippel till insuget gick av
« Svar #1 skrivet: mars 06, 2018, 06:01:03 »

Hej Dibranp

Jag skulle i detta fall ta en dammsugare, klistra en mindre slang med tejp på dammsugare insugninsgrör och slangen in i hållet, vad tycker du?

Inte vet jag vad som kan hända om du lämna plastflisor in i insuget.
Kanske någon som kan svara på det?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners