Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Metalliskt ljud i motorrummet  (läst 2397 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lecan44

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
Metalliskt ljud i motorrummet
« skrivet: januari 08, 2017, 03:15:26 »
Hej allihopa! Ny här på forumet och hade behövt lite hjälp.
Har en Bmw 525i som jag börjat pilla lite med, för cirka 2v sedan kom ett metalliskt ljud ifrån motorrummet i takt med motorn.
Vill även tillägga att remen till Generatorn och dylikt hade nog behövt ett byte.
Men kan inte fastställa vad detta metalliska ljud skulle kunna komma ifrån. Vattenpump är bytt för 2500km sedan och glappar inte vad jag kan känna.
Ville bara höra ifall någon här kan ha en aning om vad det kan vara?
Här är 2 videos så man kan höra, inte bästa kvaliten men hoppas det går.

Mvh KevinV

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: januari 08, 2017, 11:11:09 »
Hej Lecan44.
När man titta på video, det känns som att höger hjul under remmen sitter inte riktig fast (går inte riktigt runt jämt därmed kan orsaka ljud eller remmen som är skadad och slå på sida.
Kanske värt att kolla innan man går vidare med annat.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad lecan44

• Junior Medlem
  • **
« Svar #2 skrivet: januari 08, 2017, 12:59:59 »
Hej! Tack för svar, ska ut och kolla/försöka lyssna vart det kommer ifrån idag. Så får hoppas det kan ge en ett steg närmare till felet.
MVh

Utloggad lecan44

• Junior Medlem
  • **
« Svar #3 skrivet: januari 08, 2017, 23:56:19 »
Hallå! Visade sig vara glapp i axeln i vattenpumpen, tänkte inte på det då den varken skrek och för den var bytt för 25000km sedan, remmarna såg inte så farligt slitna ut men byter ut dem ändå i förebyggande syfte. tack för svar! 

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #4 skrivet: januari 09, 2017, 08:47:26 »
Är det axel på hjulet jag pratade om? Den på video som man ser att den inte går riktigt rätt?
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners