Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: BMW m3 e9x värdeminskning  (läst 1811 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kevin122

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 1
BMW m3 e9x värdeminskning
« skrivet: december 18, 2016, 15:32:33 »
Hej ! Jag är ny här på forumet 😊

Det är så att jag funderar på att köpa en BMW m3 e92 2008-2010 och kanske runt 10-15 000 mil på mätaren, dem är lite för dyra för min budget just nu då dem ligger från 220-250 som billigast, jag har 180-200 jag kan lägga på bilen (lite undansatt för service osv) . Tror ni den kan ha gått ner till min budget om ca 3-4 år när nya 3-serie modellen släpps (G20 som sen ska heta). En sa till mig att han trodde att dem tvärt om kunde gå upp i pris för att det är sista M modellen utan turbo men om jag inte har helt fel så skönk e9x m3 i pris när f80 (tror jag den heter) kom ut,

Vill igenligen ha en e46 men är orolig för bakvagnen och sprickorna och om man lagar dem så spricker det på nått annat ställde.

Mvh kevin

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
BMW m3 e9x värdeminskning
« Svar #1 skrivet: december 18, 2016, 18:42:11 »
Hej och välkommen på bimmerpower.org. ;)

Jo, väldigt svårt att inte välja en M3 E90, den har en brutal V8 motor som ta upp dig från 0 till 100 på bara ca 4 sekonder, en sådan skulle jag inte tacka nej till men är lite rädd om mitt körkort ty jag är galen i hastigheter.
Som alla modeller, finns lite problem med dessa men allting går att fixa.
Om att köpa en sådan modell om några år, klart att dom blir billigare än vad dom kostar idag men det gäller att leta utan ha bråttom och hitta rätt, kan tänka mig att du vill köpa för att behålla den länge.
Lycka till med sökande. ;)

Lite problem som man kan uppleva.
En av de mest sålda lyxbilar i hela Nordamerika från 2006-2012, BMW E90 3-serie även m3or har ett antal vanliga problem, men det bör inte avskräcka ägare från att köpa en av dessa stjärn- fordon som ingår E90 Sedan, E91 Sport Wagon, E92 Coupe och E93 Cabriolet. Dessa problem kan repareras av en oberoende BMW mekaniker butik och hålla dessa populära bilar på vägarna i många år framöver.

Alla fordon har inneboende fel och BMW e90 tre-serien är inte annorlunda. En del av dessa problem kan förebyggas genom att följa den rekommenderade underhållsschemat, men vissa är tillverkningsfel som måste åtgärdas av en oberoende BMW reparation professionella. Här är några av de vanligaste problemen i e90 serietillverkade 06-12:

Skrammel i kabinen: Ägare har klagat över en mängd olika klapprande ljud i kabinen av deras Bimmer, typiskt omkring 4000 miles, men ibland så snart som några dagar efter köpet.

Koppling vibrations: Ett annat problem som uppstår kring 4000 miles (eller oftare runt 100k) i manuell växellåda fordon är en skakningar i kopplingen. Detta sker i första eller andra växeln normalt.

Felaktiga Turbo Motorer: Det är bäst att låta en turbomotor uppvärmning innan körning för att förhindra onödigt slitage. Men även förare som bryr sig minutiöst för sina motorer kan uppleva turbo fel mellan 65k och 100k miles.

Defekt EGR Termostat och Glow Plugs: Genomsnittlig kylvätsketemperatur bör vara ca 90 grader vilket motsvarar en genomsnittlig 35-45 mpg för stadskörning. En defekt EGR termostat eller felaktiga glödstift kunde resulterar i en så låg temperatur som 68 Celsius och mycket lägre MPG.

Felaktig Rattlås: Det har funnits tillfällen då ägarna går att starta bilen, men det viktigaste kommer inte vända och instrumentbrädan lyser styrlåset symbolen. Detta skulle kunna bero på en defekt rattstång, datorproblem, eller andra frågor.

Om du stöter på något av dessa gemensamma problem bland e90 3-serie BMW, kontakta en oberoende verkstad för diagnos och professionella lösningar.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners