Jaha ja, låter troligt att det kan finnas bakterier i friskluftrören.
Virkon skall jag pröva, men efter att det har verkat en natt behöver man spola rent eller har det avdunstat då?
Jag skall tillägga att jag rengjorde insidan av coupen här en dag, fanns en hel del smuts och svarta sträck på den beiga läder inredningen, tidens tand och lite dåligt intresse för rengöring på insidan tvättades bort. Eftersom jag rengjort bilar med framgång tidigare så tänkte jag att det får bli samma procedur, sagt och gjort, fram med fönsterputsen och gno som bara den. Dörrsidor, mittkonsol och instrumentpanel fick sig en omgång samt ratten, trasorna var sig inte lika efter detta, det var mycke smuts inlagrat under lång tid.
Nåväl insidan blev som ny men mina händer fick en frän doft av ättika och lätt stickande arom, den doften och känslan hänger kvar inne i bilen fortfarande.
Jag kan inte riktigt avgöra vart den kommer ifrån, om det är AC'n som ja antydde i trådstarten eller om jag har rört upp en massa luckter i min iver att få rent, började fundera på det efter jag skrivit frågan här på forumet.
Tidigare bilar har inte gett denna luckt så jag är lite fundersam, Lasse! Är jag ute å cycklar? Vad kan det vara för utom AC'n ?