Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: M-front orginal beggad eller ny kopia?  (läst 2400 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad matteloven

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Kön: Man
  • BMW 520d
M-front orginal beggad eller ny kopia?
« skrivet: mars 06, 2016, 13:55:07 »
Hej!

Jag har en bmw e61 touring 2009 (facelift) och tänkte ta och byta ut frontspoilern till en m-front.

jag ringde och snackade med en lackerare här i strängnäs där jag bor och fråga pris, han sa runt 2000:- och lite till med monteringsjobb, men då jag nämde att det var en glasfiberfront (kopia) som jag tänkte köpa så sa att han det skulle bli mycket dyrare på grund av att det blev mycket mer jobb med att få den att passa, då tyckte han att det var smartare om jag kunde hitta en begagnad orginalfront istället så skulle det bli billigare.

Så det jag undrar är om det finns någon som har bytt till en glasfiberfron och hur mycket jobb var det innan den passade korrekt och slutpris ca med allt jobb plus front?

På royalparts få man en för 2900:- + 3000/4000:- med allt arbetet.

Så känns ju som att det borde vara billigare att hitta en begagnad orginal och bara lackerar om den?

Nån som har en front extra som ligger då är jag intresserad av att köpa!

Utloggad vazze_t

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 934
  • -=BMW The Ultimate Driving Maschine=-
« Svar #1 skrivet: mars 06, 2016, 18:57:59 »
hej,
glasfiber är lite väl oldschool på ebay finns mängder me m frontar i abs plast me bra passform
-= BMW =- Just Real Power

Utloggad Lasse-SL500

• Trusted Member
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 551
« Svar #2 skrivet: mars 06, 2016, 23:10:51 »
Glasfiber spricker lätt, går sönder och är dålig passform oftast (jag har försökt). Jag rekommenderar verkligen att hitta en i ABS i stället. ABS är segt, blir inte lika skört och verkar vara lättare att få bra passform på.

Utloggad matteloven

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • BMW 520d
« Svar #3 skrivet: mars 07, 2016, 08:11:10 »
Ja självklart menade jag abs plast skrev lite fel där.  ::)
Men passar dom rakt av eller är det mycket förarbete med dom också?

Reklampartners