Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: 330i 2000, går inte koppla ut antispinn?  (läst 2725 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad iidzen

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 36
  • Kön: Kvinna
330i 2000, går inte koppla ut antispinn?
« skrivet: juli 25, 2015, 12:51:35 »
Hej alla!
Hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem här...
Jag har som sagt en 330i touring, -00 med DSC knapp i kupén. Jag som gärna lägger en burn eller leker lite nu när säsongen är igång kan fasiken inte stänga av antispinnen ordentligt. Jag kan rycka en säkring så funkar det så länge jag absolut inte rör bromsen!
Någon som har haft liknande? Jag vill ju kunna göra stillastående burnar, inte bara spinna iväg :-/
Någon som har något tips eller vet varför jag inte kan röra bromsen eller stänga av antispinnen på någon knapp?
Ge allt, förutom upp ;)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #1 skrivet: juli 25, 2015, 16:22:12 »
Hej iidzen.
Har för mig att du måste göra så: Håll in knappen så kopplar du först bort DSC funktion, efter några sekunder kopplas bort även antispinnfunktionen. 
Testa och hör av dig om hur det går. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad iidzen

• Fullt Medlemskap
  • Antal inlägg: 36
  • Kön: Kvinna
« Svar #2 skrivet: juli 26, 2015, 23:30:37 »
Hej! Håller jag in knappen så släcks lampan och båda systemen är igång hela tiden och går inte stänga av alls :/ har haft massa BMW innan då jag bara höll in knappen så stängdes allt av men denna startar allt i stället :/ kan det vara så att det är någon brytare kopplad på bromsljuskontakten vid pedalerna?
Ge allt, förutom upp ;)

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
« Svar #3 skrivet: juli 27, 2015, 08:12:28 »
Hej iidzen.
Jag skrev en tråd just om hur man stänger av antispinn, om det inte fungerar då vet jag inte varför, kanske ett fel någonstans?
Kanske om du hör med BMW, dom kanske kan förklara bättre än det jag skrev eller här om någon kan komma med förklarning?
http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=4678.msg28499#msg28499

Här finns också en annan tråd om det.
http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=4118.msg25951#msg25951
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners