0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en underbar cab med rätta färgerna (Topaz blå/ kräm skin) men motorn ä för svag och ibland så söker jag på youtube där man har turbo/kompressor konverterade bilar eller att man har satt i en v10 från m5 an.Ser underbart utt med v10an men ingen info om byggena, måste vara jätte svårt att skifta till den, så jag börja titta på dem nya dieslarna och nya 335d, 540d, 550d (i6 td) motorerna, ser intressant ut det med.Jag har pengarna att köpa v10an eller d6 an men hittar inte nånstans om d6an skulle passa in i e46.Alltså om det skulle passa med minimalt meck då jag inte har någon värstad eller garage (stadsbo).Finns det någon som kan något om dessa motorer eller är meck som kan bidra med ideer så blir jag glad för.Tack
Jag har pengarna att köpa v10an eller d6 an men hittar inte nånstans om d6an skulle passa in i e46.Alltså om det skulle passa med minimalt meck då jag inte har någon värstad eller garage (stadsbo).
hmmm.... allt går att göra men som ovanstående skriver så är det väldigt avancerad och dyrt. Att köpa en M motor eller en dieselsexa brukar inte vara problem, motorfästen är minsta bekymmer det går alltid att modda dit motorn men att få det att lira med resten av bilen är problemet, vi pratar växellåda, elektronik dvs. startspärrar, can bus kommunikation mellan alla andra styrdon och sedan bakaxel, drivaxlar, bromssystem, hjulupphängning mm mm...jag skulle tänka om och isf tänka rätt köp en komplett e46 M drivlina (motor, låda, kardan, bakaxel, drivaxlar) skaffa bättre bromsar typ 330 lr m3 på med lite dyrare coils, powerflex full car kit, ett riktigt avgassystem från ferrita lr eisenmann och låt en motorrenoverare gå igenom motorn, byta alla packboxar, lager, renovera och kanske uppgradera motorn med lite andra kamaxlar mm....men även här pratar vi ombyggnad på ja beror på hur seriös man är mm men ca 100 000-200 000 och för dom pegarna kan man köpa redan en fin och färdig M3