Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Blinkerskontakt  (läst 2088 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LivingPixels

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 6
Blinkerskontakt
« skrivet: maj 07, 2014, 16:51:29 »
Hej!

Igår landade mina nya framlampor hos mig och glad i hågen skulle jag idag montera de. Efter lite pill och klurande fick jag ut mina gamla och skulle peta in de nya, enkelt tänkte jag, FEL! Visade sig att kontakten på blinkern var helt annorlunda på min bil mot den som satt i den nya framlampan.

De två första bilderna visar den kontakt jag har i originalblinkern, den tredje och sista visar den som sitter i ersättarna. Uppenbart inte kompatibla den enkla vägen... Vet ni om det finns någon adapter eller liknande eller om det är lödning som gäller? Hova sa att de skulle kontakta sin tillverkade och höra med de, men det hade varit trevligt att höra era tankar och idéer också.
BMW 740iA e38 -95 - ca 13 000 mil.
Jaguar XJ40 4.0S -94 - ca 4 300 mil

Utloggad LivingPixels

• Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 6
Blinkerskontakt
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2014, 17:16:05 »
Efter mycket vändor fram och tillbaka med Hovas support kom tillverkarens tekniker fram till att jag med största sannolikhet har samma kontakt som bilarna efter 98 av någon anledning. Så nu är det påväg en liten specialadapter till mig som bör fungera :-)
BMW 740iA e38 -95 - ca 13 000 mil.
Jaguar XJ40 4.0S -94 - ca 4 300 mil

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Blinkerskontakt
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2014, 17:38:53 »
Jag svarade inte p.g.a. att jag inte visst varför den kontakt som du fick inte passade som det ska men det är bra att du fick lösning på det.
Lägg gärna en bild på delen du vänta, det kan komma till pass för andra. ;)
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Reklampartners