Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: M51b25  (läst 2033 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zphinkz

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • Ride low die free
M51b25
« skrivet: januari 05, 2014, 20:12:50 »
Hej bytte motor i min e36 325tds
Dock verkar de som något har gått snett någonstans
SÖ ska riva maskin vill gärna få lite tips och trix på hur jag ska gå till väga.
Dvs med nollning och pumpen!
Tacksam för alla svar.
Finns bara 2 alternativ! Väghyvel låg eller skyhögt

Utloggad Alain

  • Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • ******
  • Antal inlägg: 10081
  • Karma: +605/-0
  • Kön: Man
M51b25
« Svar #1 skrivet: januari 05, 2014, 21:05:55 »
Hej och välkommen på Bimmerpower.org. ;)
Kan du förklara lite bättre det som inte stämmer, det bli lättare att hjälpa dig.
Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Zphinkz

  • Junior Medlem
  • **
  • Antal inlägg: 3
  • Karma: +0/-0
  • Kön: Man
  • Ride low die free
M51b25
« Svar #2 skrivet: januari 06, 2014, 19:04:35 »
Jo när motorn väl va i bilen igen så verkade de som något ramlat ner i cylinderloppet sp ska riva av toppen men hittar inga märkningar på varken kedjan eller drevet.
Tack
Finns bara 2 alternativ! Väghyvel låg eller skyhögt

Utloggad Galant turbo

  • Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • ****
  • Antal inlägg: 1049
  • Karma: +22/-0
  • Kön: Man
    • www.sttemtec.com
M51b25
« Svar #3 skrivet: januari 07, 2014, 22:06:02 »
Jag har skruvat en del i den här motorn, fast i e34. Det var lite svårt att hitta bra information, men i princip så nollar du veven med en sprint i vevaxeln genom blocket och kammen med en hållare (som går att bygga själv).

Jag har en manual på spanska!  :) till e36 med tds-motorn och även till Range Rover som har M51b25 (på engelska).
Med dom två är det inga problem att riva motorn och sätta ihop den igen. För att ställa in pumpen exakt behöver du indikatorklocka m.m. men det ser ut som de flesta motorer med fördelarpump.

PMa mig din mail-adress så kan jag skicka över dessa, de är rätt stora...

Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

 

Reklampartners