Nyheter

Detta är en helt fristående privat sajt utan någon koppling till BMW Sverige eller BMW AG.

Författare [EN] [PL] [ES] [PT] [IT] [DE] [FR] [NL] [TR] [SR] [AR] [RU] Ämne: Assistans försäkring.  (läst 3474 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Alain

• Admin
  • Administrator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 10081
  • Kön: Man
Assistans försäkring.
« skrivet: november 19, 2013, 09:25:14 »
Undrar hur många är det som har vägassistans försäkring på sin/sina bilar.

Jag vet att det är många som säger att när man kör BMW, man inte behöver vägassistans försäkring tills bilen stanna vid kanten någonstans och bli arg att inge stanna för att hjälpa till som ofta det är.

Har du det? Vad tycker du? Vilken? Vad betalar du för det?

Jag inte har det just nu men tänker på det.
Hittade den för 400:- per år.
 http://www.solidab.se/Vara_forsakringar/Fordonsforsakring/Vagassistans_bil#CountAndSign

Jag är Fransman och tyvärr inte kan skriva lika bra Svenska som du gör men jag gör det jag kan. :)
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla!!! ;D

Utloggad Gemini__

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 3257
Assistans försäkring.
« Svar #1 skrivet: november 19, 2013, 12:07:43 »
För tillfället har jag en vägassistansförsäkring via Falck.

Fungerade riktigt smidigt när hjälpen behövdes. Snabbt på plats och inget krångel.
Hade Solid innan om jag inte missminner mig, tror de fungerar lika bra.

Se dock till att du inte har något liknande i din vanliga försäkring innan. Bytte precis försäkringsbolag och det visar sig att i ett av de kombitillval jag valde så ingår just assistansförsökring (utan självrisk och hjälp vid punktering/soppatorsk osv).

Men rekommenderas mao.

Med vänlig hälsning
Thomas
X5 E70 4.8iA
X5 E53 3.0l
M5 E34 -95
VW Passat 2.8l V6 4-MOTION

Utloggad Galant turbo

• Moderator
  • BMW Senior Medlem
  • Antal inlägg: 1049
    • www.sttemtec.com
Assistans försäkring.
« Svar #2 skrivet: november 19, 2013, 13:44:38 »
När jag hade 750 e38 ingick det i helförsäkringen (Trygg Hansa). Kom väl till pass när det blev elektronisk härdsmälta på en fjälltopp i Åre.

Jag fick en hyrbil och BMWn fraktades till Östersund som var närmaste BMW-verkstad. Jag hämtade upp den där och bogserade!  :o :D den till Sundsvall. Det var ju "näst gårds" som vi säger här uppe...
Jens Larsson
Porsche 996 -00 // BMW M550d -12 // BMW 750iAL V12 Dubbelturbo //Starion Turbo -86

Reklampartners